Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt itunes-musik & Walkmanmobiler

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-04 18:24

Det verkar ej fungera att lyssna på köpt musik genom iTunes i Walkmanmobilerna, telefonen (W950i) lägger snällt in all musik i listorna men hoppar sonika över musiken när den är hederligt inhandlad; allt annat spelar som det ska med bilder och allt. Apple verkar vaka över oss som handlar på i Tunes, men aja-baja försök inte lyssna på annat än med din iPod!

Kan det vara något problem med DRM? W950i hanterar normal AAC (Dolbys format alltså) och MP3 naturligtvis. Apple har väl något fuffens för sig i DRM-väg.

Går det att koda om låtarna till MP3 eller konvertera dem till "vanlig" AAC eller eAAC+?

Det är helt klart DRM som spökar eftersom vanliga AAC-filer fungerar utmärkt att spela upp i en telefon av nämnda typ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-04 20:27

skyddad fil

alla filer som köps genom iTunes är skyddade AAC-filer som ej går att konvertera till andra format. ser det ut som i alla fall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-04 21:56

iTunes blev ju hackat så köp det dära programmet om du vill ha trubbel med Apple och kör!

OBS Jag skrev inte det här inlägget OBS

Det går ju att bränna en Cd och sen rippa det som okrypteradt aac eller mp3 . . .

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-05 12:17
Ursprungligen av boris91:

iTunes blev ju hackat så köp det dära programmet om du vill ha trubbel med Apple och kör!

OBS Jag skrev inte det här inlägget OBS

Jag svarar ju inte heller & undrar verkligen inte vilket program du menar.

Ett tillägg bara: ID-taggar brukar inte fungera tillsammans med AAC-filer i mobila mediaspelare. Detta eftersom taggarna inte riktigt är standard i nämnda filformat. Vill man ha taggar, använd MP3-filer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-05 12:16
Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Ett tillägg bara: ID-taggar brukar inte fungera tillsammans med AAC-filer i mobila mediaspelare. Detta eftersom taggarna inte riktigt är standard i nämnda filformat. Vill man ha taggar, använd MP3-filer.

Trist att inse när man rippat 9000 låtar att jag valde fel format... :">

Hörde rykten om att det skall gå att konvertera drmskyddade aaclåtar med iDVD eller iMovie, minns inte vilket program det var. En vän var mycket road åt den historien och undrade om apple skulle stämma sig själva, stämmer dessa rykten?

1
Bevaka tråden