Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor tappar mig som företagskund

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har varit företagskund hos Europolitan, Vodafone och nu Telenor sedan 1993. Europolitan vände sig till just företag och erbjöd grym service - vid ett par tillfällen hjälpte kundtjänst mig med saker som inte ens var telefonrelaterade. Trots höga avgifter och enorma mobilräkningar var jag väldigt nöjd som kund.

Vodafone imponerade inte på mig men samtidigt hade jag få problem. Telenor är en riktig mardröm!

Lyssna på detta:

- 1. Ringer till Telenor. Berättar att vi inom kort kommer expandera och behöver fler abonnemang, telefoner, fastnätsnummer och mobilt gruppnummer. Säger att jag helst vill ha en kontaktperson så att jag kan tala med samma person varje gång. Personen säger "jag ringer tillbaka med mer information och en kontakt person".

Ingen ringer.

- 2. Ringer till Telenor igen dagen därpå. Lyckas komma till samma person (!) som återigen ska ringa tillbaka med informationen jag söker.

Ingen ringer.

- 3. Ringer till Telenor 3 dagar senare. Ber att få den information jag söker. Vill även ha exempel på fastnätsnummer (08) och priser på telefoner. När jag talat med henne i 5-10 minuter säger hon "jag samlar ihop detta och kontaktar dig via epost".

Inget mail.

- 4. Ringer till Telenor igen 2 dagar senare. Säger att det börjar bli lite pinsamt - allt jag vill är att ge dom pengar men ingen orkar tala med mig. Hon ber om ursäkt och går igenom allt jag vill ha information om. Lovar att kontakta mig via epost.

- 5. Får ett mail dagen därpå. Mailet innehåller ingen information som vi inte redan diskuterat på telefon - alla punkter jag ville ha svar på saknas! Får en liten PDF om deras företagsabonnemang som är helt ointressant.

- 6. Mailar tillbaka och säger att detta är helt otroligt. Skickar även CC till informationschefen för hela Telenor. Tänker "nu lär det väl hända lite grejer".

- 7. Får svar sju minuter senare. Dom ber om ursäkt och en företagssäljare kommer kontakta mig.

Detta var två dagar sedan. Ingen har mailat, ingen har ringt. Dom gillar inte mig! Företagskund med fem telefoner, fastpris abonnemang, fastnätsnummer, mobilt gruppnummer och 3G datatrafik. Måste ju bli några kronor iallafall. Dom orkar inte ens ringa upp mig!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-02 18:18

Du får ta och ringa huvudkontoret, be och få bli kopplad till deras account manager för din region och dra din story. Efter det brukar det hända saker. Mycket gratis saker dessutom.

Hade en smärre dispyt med 3 Gant butiker i stockholm. Slutade upp med att jag kontaktade högsta hönset för lager/inköp och fick plagget budat till en, av mig, utvald butik.

Det som verkligen får mig att tveka är min tidigare historik med Telenor. Dom ägde under en tid serverhallen där våra servrar står och det blev en massa onödiga problem med deras ekonomiavdelning som strulade till våra fakturor.

Tog 10-12 månader innan allt var utrett och efter det har jag varit lite skeptisk till det företaget.

Tele2 får nog ett samtal imorgon.

Med Tanke på att Sebbe och Co jobbar där så är man inte direkt förvånad.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-02 22:34

Har alltid använt Tele2, de har bra priser och deras grejer funkar bra, dessutom så svarar ju någon på telefon också. Telenor har jag aldrig litat på, verkar bara vara ett jobbigt företag.

Som tidigare påpekat så jobbar ju Sebbe och Co där också, och med tanke på hur dessa människor jobbar till och med i reklamen betyder låg level på hela företaget!

Klart Tele2 är bättre..

Så, vilka är Sebbe och Co?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-02 23:18

Sebbe o Co är de som "jobbar på telenor" enligt deras tv reklamer

Ah. Riktigt kvalitetsfolk alltså.

När vi nu ändå pratar om den biten så har jag aldrig förstått vad som är poängen me dom dära reklamerna.. Är det en bra sak att reklamen ger sken av att alla på företaget är helt inkompetenta? I min värld är de dåligt

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 08:55

den e nog gjord för att rejäla svennebananer ska känna igen sig själva....el nåt sånt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 09:10

Telenor suger i många hänseenden, men inte alla.

/Tangen

Vi har adressändrat 8 gånger hos telenor, men fakturor dyker fortfarande upp hemma hos min kompanjon. Börjar undra om man ska bestrida fakturorna...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 21:57

Tacka vet jag Telia.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 22:05

Byte själv från Telenor i dagarna. Blev så himla trött på den sänkta servicenivån. Har varit kund där sedan Vodafone tog över Europolitan men nu tog det stop. Fick en bra deal hos Tre genom en kompis. Tog ett 3Friends abonnemang (min flickvän har tre = gratis sms/mms och billiga samtal). Ringer ändå mest med jobbtelefonen som har Telia...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-03 22:15

Skumt!

Läste i princip exakt samma sak på IRC för ett par dagar sedan, en annan person som var sjukt förbannad på Telenor och deras service.

Han kontaktade Comviq direkt, som tydligen var mycket intresserade och erbjöd honom mycket bra saker för mycket bra priser dessutom.

Är själv kund hos Tele2Comviq, aldrig några problem. När det väl varit något fjuttigt sådant, litade jag inte riktigt på att dom skulle ringa upp, dom tog nämligen inte mitt nummer. En timme senare fick jag ett samtal från samma person som meddelade att det skulle fungera som planerat.

Fin service i mina ögon, sedan beror det väl helt enkelt på vem man får prata med i andra änden. Känns som om Apple och Telenor har någonting gemensamt kanske?

Usch låter inte alls bra. Jag hade blivit förbannad, så behandlar man inte sina kunder :/
Illa om de satsar så mkt på varumärket men inte på supporten de skryter om i reklamerna.
Prova igen att få tag i nån chef motsvarande. Om det fortsätter hade jag bytt...
Okej det är kanske lite krångligare som företagskund.. Lycka till!
Jag har nu telenor, har inte fått några problem än, låter som om jag inte vill få det heller. De kanske behandlar privatpersoner annorlunda.
Telenor: Får dig att se rött. Ny slogan? Sorry... Är trött och humornivån är låg.

Måste bara säga en skum sak som hände mig när vi ändå är igång.
Hade telia innan. En dag ringde det, såg på displayen; "Telia kundtjänst". Svarar:
jag: "Andreas" tk: "Hej, telia kundtjänst. Vill du ha hjälp med nåt?" jag (något förvirrad): "Öh, nej inte direkt" tk (förvirrad): "Öh nähe?" jag: "Hejdå" tk "okej, hejdå" klick

Rätt udda när de ringer upp mig och frågar istället för tvärtom

En gång hade jag en rätt lustig konversation med Telia Kundtjänst över e-post där de meddelade att jag skulle ringa till deras kundtjänst för att lämna en felanmälan på telefonin.

HÖRRU!!! Jag jobbar på Telenor (Som sköter företags abonnemang och hela kittet, jag e inte på privstpersonsidan).... jag kontaktar dig.... ge mig ditt nummer så fixar vi det Jag ger dig bästa servicen MAC mates emellan!!! Givetvis får alla bra service utav mig men du hajar :rolleyes:

Förresten så va Vodafone bättre om jag själv får säga det..... Telenor låter så... Norskfjolligt?

*Oops* Hoppas inte här vimlar av Norrmänn på detta forumet, ps min chef e faktiskt norrman, vad det nu spelar för roll haha!

Men Sherriffen..... lämna mig ett PM så fixar vi ditt abonnemang!!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 13:49

Seriöst intryck var det ja...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-11-04 14:18

Service ska givetvis ges till alla kunder. Inte bara de med känningar inom företaget.

Det var som när jag skulle byta bank:
Vad får du för ränta frågade min gamla bank?
X,Y%.
Ja det kan du få av oss också!

Men jag vill inte vara kund i en bank där jag måste hota mig till rimliga villkor svarade jag. Och gick.

Ursprungligen av dörån:

Seriöst intryck var det ja...

Bah lägg av, detta är trots allt ett forum och inte nån supportsida. Här har vi en medlem som tar med sig jobbet hem och vill hjälpa till.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 18:39
Ursprungligen av Andreas Th:

Bah lägg av, detta är trots allt ett forum och inte nån supportsida. Här har vi en medlem som tar med sig jobbet hem och vill hjälpa till.

Det ger väl fortfarande ett oseriöst intryck? Oavsett hur bra det än är?

Vem bryr sig om intrycket, kan jag ta tag i hans problem så är det väl bra? Eller?

  • Medlem
  • 2006-11-04 16:20

Om Telenor har säljare som jobbar utanför ramen, mitt i natten, så måste de ju göra nånting rätt ...

dörån:
Från och med nu ska jag klä upp i kostym och prata i facktermer med folk när jag vill hjälpa folk i forum. Eller kan vi få lov att prata som "privatpersoner" här? Jag menar, om jag vill hjälpa dig med någonting efter arbetstid, i ett forum, som ändå hade nåt att göra med mitt jobb så hade jag inte bytt register bara för det.

Hade jag däremot fått ett mail från telenor som såg ut såddär hade jag blivit "rätt" skeptisk :). Det som ger ett oseriöst intryck är hela processen som Björnström gick igenom innan han skapade tråden. Usch!
Nej men låt oss sluta tjafsa.

Björnström, jag hoppas du fick ordentlig hjälp nu och att det löste sig! Om det varit jag så hade jag ju bytt om det blev er strul.

Ha det fint dörån och alla ni andra!

Tackar!! Det fanns trots allt folk här som förstod mig!! Men till er info så hade jag däremot skött alla abonnemangs ärrenden på mitt kontor på jobbet under arbetstid, då jag inte har tilgång till vårt kundregister på min dator här hemma precis!! Men tar gladeligen på mig att sköta Björnströms "problem" och ärrenden, och å Telenors vägnar ber jag om ursäkt för att det har gått till på detta sätt, detta skall givetvis inte ske, och som Andreas Th påpekar, Nej jag bör inte ha kostym eller snacka fackspråk när jag e ledig under helgen och sitter på ett Mac Forum och skriver.... Visst mina ordval kunde kanske varit bättre då jag skrev det första inlägget och erbjöd mig mina tjänster, men hey, jag ringde inte upp honom och sa "EY mannen ska jag kirra dig ett nytt abonnemang YO?" Då hade jag framstått som OSERIÖS!

Hur som helst, nu ligger bollen i Björnströms händer, har han gått över till Tele2Comviq tycker vi på Telenor att det är beklagligt, men samtidigt är det vårt fel. Hursomhelst... låt er inte avskräckas utav Telenor enbart pga detta

Ha en skön lördags kväll, nu ska jag ut och supa!! (Obs jag jobbar inte nu)

Senast redigerat 2006-11-04 23:56
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-05 00:26
Ursprungligen av anjuna_beats:

Ha en skön lördags kväll, nu ska jag ut och supa!! (Obs jag jobbar inte nu)

Haha! Rätt inställning!

Ursprungligen av Björnström:

Detta var två dagar sedan. Ingen har mailat, ingen har ringt. Dom gillar inte mig!

Haha, känner igen det där

1
Bevaka tråden