Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös MacBook + xbox via Kai??

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.

Har en Macbook som jag kör trådlöst, plus en xbox som jag kopplat till den via en korsad nätverkskabel.
Nu är det så att jag skulle vilja köra lite Halo 2 online, har hört att det ska funka med Kai, men hur gör jag??

Har googlat massor men blir inte mycket klokare av det tyvärr

Någon som har erfarenhet eller/och kunskap om detta?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-03 15:30

Det du gör är att först dela ut internet genom det trådlösa till eth porten på datorn. finns i inställningarna för delning.

Sen installerar du kai och resten borde flyta på av sig själv, funkade klockrent för mej då jag hade samma setup som du har. Dvs airport >dator>xbox.

Var aldrig några problem.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-03 15:40

Kanske var jag som missuppfattade detta iofs.

Efter att kai hittat xboxen, så kan du då bläddra dej till alla spelservrar som finns ute.
Där joinar du en server när du gjort detta så går du till xboxen och startar spelet (om du inte redan gjort detta) och går in i multiplayer>system-link där ska servern som du joinade på macen dyka upp.

Här är det officiella forumet för detta föresten. http://texas.teamxlink.co.uk/forum/viewforum.php?f=9&sid=d4c5922d2bcccd27ca8a6178079c3284

Grymt, ska genast testa. Tackar Gadd

Vilken version av Kai använder du? och vart laddar man hem den?. Kollade på teamxlinks hemsida och tankade Kai (ub).. funkade inte.. plus att det bara var något terminalbaserat som jag ännu inte fattar något av.. :s

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-03 16:52

Var länge sen jag körde med kai (min hund tuggade i sej sladdarna till handkontrollerna).

Men det jag körde med hette kaidosxmenu.

Allt du behöver borde finnas här. http://www.teamxlink.co.uk/?go=download

Danke. Jag letar som en tok, kanske är det jag som är sämst eller så har dom tagit bort kaidosxmenu. Hittar något som heter amaryllis som man tydligen kan använda sig av, men då måste man fortfarande ha kaidosxmenu installera. Jag har bara hittat döda länkar till det:/

Någon som vet?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-03 18:06

Hmm ska kolla upp detta, de låter mysko att det inte ska finnas kvar.

Edit: kolla om denna är det du behöver, kan ju ha ändrats med tiden. http://www.teamxlink.co.uk/binary/kaid-7.0.0.6-macosx.tar.bz2.tar.bz2

Yes tackar... har hittat det nu och installerat det. Dock så är det ännu ett problem.. mm ovanligt jag vet

Man måste ha root rättigheter för att använda sig av kaidosxmenu.. har fått för mig att det inte är att rekommendera att ha det. Hur ligger dte till igentligen?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-03 21:50

mjo de kan ju vara lite jobbigt, men är inte det en engångsgrej? att den ska ha det en gång sen aldrig mer? För att installera något osv...

Man ska ha det för att starta kaidosx menu. och jag antar att det är vid varje uppstart.. eller?

Fins det inget snabbt smidigt sätt att starta rooträttigheterna bara för en stund?

Så, Nu har jag fått igång Kai samt Amaryllis. Nu till nästa spännande problem... I Amaryllis så ser jag alla servrar/spel som spelas men jag kan inte konnecta till dom. Under fliken console så står det (0).. vilket betyder att amaryllis inte hittar xboxen?

Då är alltså min fråga.. hur gör jag för att xboxen ska bli hittat?.. jag är såå nära att få det att funka känns det som.. frustration!! :s

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-06 10:19

Hmmm...har du startat spelet i xboxen?

Har du ställt in ipinställningarna i xboxen föresten?

Yes jag har gjort allt det. Amaryllis hittar inte xboxen.

Nu har jag kopplat in xboxen till min router med en vanlig rak tp kabel istället och macbooken kör jag trådlöst till den.

Jag hittar xboxn via ftp, men inte när jag använder amaryllis. Jag har satt en statisk ip på xboxen som är snarlik routerns... 192.168....
Routern delar ju även ut en snarlik adress till datorn oxå.. men fortfarande "no console"..

Är det några portar jag måste öppna i routern?

1
Bevaka tråden