Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programutveckling

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har några frågor och tankar kring programutveckling.

Jag är ingen programmerare så jag har inga möjligheter att göra ett utvecklingsarbete själv.

Det jag har är att jag börjat skissa på en tänkt applikation, en applikation jag saknat och som jag själv skulle vilja se fanns (det är väl oftast så bra uppfinningar kommer till).

Vad jag undrar över är hur man kan genomföra ett sånt här projekt. Någon nämnde att det fanns bolag som gärna vill satsa pengar i risk projekt.

Är det någon som vet mer om detta?

Vilka vägar finns att gå?

Hur skyddar man sin idé?

Hur går man tillväga för att få patent?

Har ni tips och mer kunskap i ämnet så är jag mycket tacksam för hjälp.

Ingen på forumet som kan mer i ämnet eller som helt enkelt har gjort något liknande.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-30 17:58

Frågan borde kanske ligga under rubriken "Macen i arbete" -> "utveckling" istället för "Macen i arbete" -> "utveckling".

Vilka vägar finns att gå?. Starta ett bolag. Rekrytera programmerare till företaget ( Finns högskole studenter som kan vara intresseade ), lär dig programmera eller kontakta något företag som kan utveckla produkten t.ex. http://freshsqueeze.com/aboutus/geeksforhire/. Jobbar du med ett sådant förtag så kan det vara så att dom kan sköta försäljningen av programvaran också.

Hur skyddar man sin idé?
Upphovs rätt och förklara den inte för utfärligt för någon som kan sno den

Hur går man tillväga för att få patent?
Juridik är inte min starka sida

Tack för tipsen.

En tanke - det finns inget svenskt bolag likt ovanstående?

Senast redigerat 2006-10-30 21:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 15:00
Ursprungligen av draags: