Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera filer på USB minne

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ingen plats på mitt usb-minne!
Jag har raderat filerna på det men får inte något utrymme tillbaka.
Alla filer som tillhör minnet är för pc, exe-filer bl.a.

Kan man formatera om minnet på något sätt utan de filerna?
Jag vill kunna använda den till både mac och pc.
Det är en Sandisk cruzer mini.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-02 18:11

Har du tömt papperskorgen?
Annars kan du formatera minnet i skivverktyg, se till att formatera det i FAT32 så kan du skriva och läsa till det från både os x samt windows

Papperskorgen är tömd om det inte ligger i någon papperskorg på skolan som inte är tömd, men ska det spela någon roll?
Vad är skrivverktyg? Är det något jag laddar ner eller finns det i os x?

Ursprungligen av jonas c:

Papperskorgen är tömd om det inte ligger i någon papperskorg på skolan som inte är tömd, men ska det spela någon roll?

Det ska inte göra något.

Filerna lagras i en mapp på USB-minnet då det ligger i papperskorgen. Således fungerar det så att om du sitter vid en dator och slänger en fil i papperskorgen där och sedan flyttar till en annan dator och slänger någon annan fil i papperskorgen där kommer båda filerna att synas i papperskorgen. Tömmer du papperskorgen försvinner alla filer oavsett var du var då du la dem i papperskorgen.

Om du använt USB-minner med olika operativsystem kan det dock ha hänt att det lagras på osynliga mappar på USB-minner och att bara den ena töms då du tömmer från ett av operativsystemen.

Med vissa minneskort händer det att filerna tas bort direkt då de läggs i papperskorgen.

Papperskorgen kan behöva tömmas både på en pc o mac om du använt minnet på båda.

Skivverktyg ligger i mappen Verktygsprogram i mappen Program

okej, men kan jag komma åt de där osynliga mapparna från min dator eller måste jag sätta mig vid en pc någonstans för att det ska funka?

Med hjälp av OnyX kan du ändra så att osynliga filer visas i Finder. Då borde du kunna se mapparna.

Tack för hjälpen, nu har jag mer utrymme igen.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 00:40

Jag har samma problem med en SanDisk mp3spelare. Jonas, vad gjorde du så att det löste sig?

Jag gjorde som Brörn skrev ovan. Ladda ner Onyx och gjorde så att jag såg de dolda mapparna och filerna.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 18:38

Schyst, då ska den få sig en omgång när den kommer hem igen!

1
Bevaka tråden