Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake3/4 spela i Windows eller....?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-01 23:20

Hej,

Kör Mac Pro med ATI X1900 - vilket är bäst, köra spelet i Windows eller OS X?

Cheers

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-11-02 02:40

Patch 1,3 har ju just kommit ut till q4 på mac (hundra år efter pc såklart) så det finns nästan ingen anledning att köra q4 i windows. Man har ju ändå sin mega bantade config så att det inte drar någonting på grafikkortet och så att man ser något överhuvud taget

Q3 spelar det nog ingen roll heller.

MEN eftersom det är världens märkligaste mouse acc i mac os x så är det nog bra om man lirar fps spel i windows eftersom man kan stänga av mouse accelerationen helt där.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-02 06:06

Prova? Jag skulle tro att du får högre fps i XP eftersom det verkar vara så oftast, men det är ju jobbigt att byta så jag skulle hålla mig till OS X, det går väl tillräckligt fort ändå med de prylarna? ;/

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-02 18:40

Hmmm - någon som vet hur jag gör, jag har q4 för windows och vill försöka att installera det under os x, men vet inte hur jag ska gå tillväga och vilka filer som behövs laddas ner.

Cheers

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-02 23:30
Ursprungligen av Hagge:

Prova? Jag skulle tro att du får högre fps i XP eftersom det verkar vara så oftast, men det är ju jobbigt att byta så jag skulle hålla mig till OS X, det går väl tillräckligt fort ändå med de prylarna? ;/

Om du vill ha bort mouseaccel i osx så dra ner usboverdrive och tweka på inställningarna för musen. Smed som fasen med detta på Q3tiden.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-11-02 23:07

dra ner en pirat kopia och använd din gamla cd kod. oops

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-05 13:48
Ursprungligen av orrefan:

dra ner en pirat kopia och använd din gamla cd kod. oops

Prövade med en "ful" kopia och min win dvd, men den frågar efter orginal skivan hela tiden.

Är det någon som verkligen har fått detta att fungera, eller gör jag på fel sätt?

Cheers

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-11-05 14:01

Jag provade också det nyss. Det har inte komit ut någon crack till v1.3 till mac och det verkar som om det inte tänker komma någon till win heller, så jag tror det blir svårt, eller dyrt rättare sagt. Det jag beskrev tidigare funkade med 1.2 patchen.

jaja, jag tror inte att snack om piratkopiering uppskattas på det här forumet så jag ska hålla tyst nu

Du får helt enkelt installera bootcamp Men det positiva i det är att man kan ställa in mus accelerationen i win

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-05 14:26

Hmm jag vet att vi nte skall diskutera "ful" kopior. Men som jag fattar det så går det att äga orginal skivan för win och ladda ner filer så kan man köra sitt q3/4 under linux och jag trodde att det skulle fungera på samma sätt för os x.

Konstigt mus acceleration... razer har divrutiner för min mus för os x och dom fungerar mycket bra så jag har inga konstigheter där.

Quake 4 i WinXP, Quake 3 i OS X.

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2006-11-07 21:06
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Quake 4 i WinXP, Quake 3 i OS X.

:"> Menar du att det går att köra sin Q3 win skiva i OS X eller?

Cheers

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-11-09 16:00

Q3 har absolut inget piratskydd.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-11-26 15:19

glöm inte det här om man du har intel mac:
http://www.apple.com/downloads/macosx/games/utilities/icculusorgquake3.html

lägg bara pak0.pk3 i ioquake3/baseq3 mappen och kör! Config filerna hamnar i /users/user/library/application support/quake3/baseq3

gör en fil som heter autoexec.cfg i baseq3 mappen och skriv i med textredigeraren:

seta r_mode "-1"
seta r_customHeight "1050"
seta r_customWidth "1680"
// seta cg_fov 120
bind "0" "toggleconsole"

(ta bort "//" framför cg_fov för att få större synfällt)

så får ni perfekt upplösning för 20" widescreen skärmar. Om ni har skärmar med högre eller lägre upplösning så är det bara att ändra där det står "1050" och "1680"

1
Bevaka tråden