Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xcode i version 2.4.1

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Xcode har fått en mindre uppdatering till version 2.4.1 men man måste som vanligt ladda ner hela Xcode på 923 MB. Det mesta verkar vara buggfixar, bland annat ska CFBundleGetInfoVersionString nu visa korrekt.

[ANNOUNCE] Xcode 2.4.1 Available on Apple Developer Connection

Äsch, jag som precis installerade 2.4.0 på nya utvecklingsmaskinen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-01 18:37

Apple måste tänka om. Ska man verkligen behöva tanka hem nästan 1 GB för lite småfixar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-01 18:49
Ursprungligen av Wire:

Apple måste tänka om. Ska man verkligen behöva tanka hem nästan 1 GB för lite småfixar?

Följande är en stor småfix: "Step In to Objective-C methods now steps in, rather than continuing execution"

Fast det borde väl inte behövas 1 gig, som du säger...

Ursprungligen av uggla:

Följande är en stor småfix: "Step In to Objective-C methods now steps in, rather than continuing execution"

Vad innebär det förresten i praktiken?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-01 19:07
Ursprungligen av Björn Leander:

Vad innebär det förresten i praktiken?

Att när du trycker Step In så får du det beteendet man borde få istället för att det blir samma som att trycka Continue. Väldigt störigt, glad dom fixat det.

Ursprungligen av kent:

Att när du trycker Step In så får du det beteendet man borde få istället för att det blir samma som att trycka Continue. Väldigt störigt, glad dom fixat det.

Tack. Jag tänkte mer på vilken funktion Step In har i Xcode, men jag hittade det i hjälpen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-01 19:06

Jag förstår inte varför man alltid måste ladda ner hela programmet. Dom har alla verktyg som krävs för att göra en binär patch.

bspatch can applicera binära diffar skapade med verktyget bsdiff. bspatch och bspatch_apple finns med som standard och dom är kompatibla med en nedladdad bsdiff. Undrar varför den inte är med.

lsbom, mkbom som används vid installationer håller checksum på alla filer så att dom kan verifieras innan en patch appliceras.

festligt, jag fick tummen ur och laddade hem 2.4(.0) igår...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-01 19:28

Men ännu mer störande än att man måste ladda ner hela Xcode installationen tycker jag nästan är att Software Update inte kan hämta det här automagiskt.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-11-01 20:18

oki. Xcode utvecklar man i när det gäller macintosh - utvecklar man allt med detta verktyget? Är det all typ av programmering man använder Xcode till. Finns det några alternativ eller är Xcode det bästa verktyget (på väg att switcha) motsvarar det något sånär Visual Studio?

//Loofy

Ursprungligen av Loofy:

oki. Xcode utvecklar man i när det gäller macintosh - utvecklar man allt med detta verktyget? Är det all typ av programmering man använder Xcode till. Finns det några alternativ eller är Xcode det bästa verktyget (på väg att switcha) motsvarar det något sånär Visual Studio?

Visst finns det alternativ, men de flesta använder Xcode och det är nog det som mest motsvarar Visual Studio. Bäst? Nja, det beror helt på vem du frågar, och hur du jobbar. (Du kan nog lätt hitta åsikten att "det är bäst och det är det enda jag testat".)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 09:21
Ursprungligen av Loofy:

oki. Xcode utvecklar man i när det gäller macintosh - utvecklar man allt med detta verktyget? Är det all typ av programmering man använder Xcode till. Finns det några alternativ eller är Xcode det bästa verktyget (på väg att switcha) motsvarar det något sånär Visual Studio?

//Loofy

Ska du utveckla renodlade Mac-program i Cocoa, med Objective-C, så är nog XCode ett bra alternativ.

Ett annat alternativ är Eclipse, framför allt om du är mer lagd åt Java-hållet.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-11-03 17:58

Är det en omöjlighet att utveckla PC/windowsapplikationer i/med en mac? Jag misstänker nämligen att utbildningen jag går kommer innehålla en del sådana moment?

Fungerar Xcode även här?

Eller skall jag då gå på en dualboot modell och utveckal det jag behöver för PC via winblows?

btw - det har börjat klarna vilken Mac jag väljer - en iMac 20", 2 Gb i ram och 256mb-varianten på grafikkortet - följ min resa i att skilja agnarna från vetet i switcherforumet
Men det blir senare! Avgassystem rasade i går! så denna månaden blir det inte!

//Loofy

1
Bevaka tråden