Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: Budgetmobil med hyffsad kamera

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-04 13:15

Även om min Sonyericsson K700i har funkat och fortsätter att funka väldigt bra så har jag börjat bli lite sugen på att byta ut den efter som den känns ganska sliten med glappande kontakter, lös batterilucka och allmänt nerslitet skal.
Är dock väldigt nöjd funktionsmässigt med den trots att den har några år på nacken. Det enda jag egentligen saknar är en kamera som tar lite vettigare bilder. Därmed känns det ju inte motiverat att slänga upp några fantasisummor för en ny lur heller.

Så alltså: Nån som kan tipsa mig om en billig mobil (runt 2000) som tar vettiga bilder i åtminstonde 1 megapixel och som fuktionsmässigt inte saknar något mot K700? Jag har även inbillat mig att jag vill ha en clamshell men det kan diskuteras.

Tacksam för svar

Här är några jag rekommenderar:
- SonyEricsson K510i: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092530 . Den har det mesta K700i har. Den har dock lägre upplösning på displayen, 160*128 isf 220*176. Har kamera på 1MP.

- K610i. Kostar dock 2695kr. Men då har den också 2MP kamera och en riktigt sjusst musikspelare! http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010091953

- "Gamla goda" K750i. Har droppat i pris och ligger nu på 2745. Har bäst kamera av de jag nämner men musikspelare är inte så het. http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010079935

Det är de jag rekommenderar.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-04 13:51

K610 ser ju onekligen intresssant ut. Nästan perfekt... det måste finnas nån hake

  • Medlem
  • 2006-07-04 13:52
Ursprungligen av urkan:

K610 ser ju onekligen intresssant ut. Nästan perfekt... det måste finnas nån hake

Haken är väl att du ville ha en budgetmobil. K610 ser inte ut att vara det.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-04 14:00

tja till 2600 kan jag nog sträcka mig

Ursprungligen av urkan:

K610 ser ju onekligen intresssant ut. Nästan perfekt... det måste finnas nån hake

K610 är superfräsch! 3G dessutom. Hade jag inte köpt en K800 hade jag tagit K610. RSS-läsare, bra musikspelare, bra e-post program, bra storlek och dessutom ett sjusst pris.

Välj den före K750.

  • Medlem
  • 2006-07-04 13:51

Lite ot.

På Dustin Home kan man läsa om SE K8001:

Citat:

Med K800i är det svårt att ta en dålig bild. Och med BestPic™ kan du välja och vraka bland flera bilder. Det unika med den här funktionen är att 4 av bilderna tas omedelbart innan kameraknappen trycks ner, och 4 direkt efter. Välj de bästa. Släng de flesta.

Hur gör den för att ta bilder innan man trycker på knappen?

Ursprungligen av Baron:

Hur gör den för att ta bilder innan man trycker på knappen?

Den börjar lagra bilder direkt efter man ställt in skärpan. Funkade över förväntan måste jag säga!

  • Medlem
  • 2006-07-04 14:23
Ursprungligen av Rickard A:

Den börjar lagra bilder direkt efter man ställt in skärpan. Funkade över förväntan måste jag säga!

Håller den på och tar bilder ända tills man trycker då? Och hur då ställer in skärpan? Gör man det manuellt?

Ursprungligen av Baron:

Håller den på och tar bilder ända tills man trycker då? Och hur då ställer in skärpan? Gör man det manuellt?

Kameran har ju autofokus så när jag trycker ner knappen halvvägs börjar den lagra bilder. Den lagrar de sista nio bilderna tills jag släpper knappen. Sen kan man spara alla bilder eller slänga de som inte blev bra. Svårt att förklara men funkar bra. Testa själv om du har möjlighet!

k510i: headset för 400kr ger dig telefonen för under 1400... det måste väl ändå anses vara bland de bättre dealarna på marknaden idag eller?

hur många bilder i runda slängar kan det tänkas gå in i internminnet på telefonen?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 17:05

Man kan köpa k750i på Katsching för mycket bra pris.

Jag har precis fått min k510i och upptäckte att den inte går att synca med macen. Snyft!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 17:21

Ehm.... Det löste sig med syncandet. Det finns en tredjepartsplugin.
http://mobile.feisar.com/phone_plugins_23.html

Bilderna blir helt okej. Så mobilen rekommenderas varmt!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-08-04 07:41

Jag köpte en k750i i veckan hos Telenor. Bindningstid 12 mån, 99kr mån som jag får ringa för. Mobilen kostade 1000 spänn. Det kändes inte speciellt dyrt. Jag tycker Telenor/Vodafone är bra på att trycka ner priserna på sina mobiler. Köpte en k700i förra året för 200 spänn hos dom. Och då behövde jag bara betala 79 kr/mån (som jag fick ringa för).

MEN, nackdelen är ju deras fula menyer, så nu måste jag hitta nån som kan unbranda den nya luren. Nån som vet nån i skaraborgstrakten?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-04 16:05

Fick just en K510i på jobbet och är positivt överraskad av bildernas kvalitet. Naturligtvis inte bästa digitalkameraklass, men helt klart användbar. Mycket prisvärd telefon skulle jag vilja säga.

Hade också problem med iSync; fick hacka plisten eftersom jag kör en urgammal version, men nu funkar det också.

Bra forum detta. Ska kolla länken i kväll för min K510i så ska vi se om det funkar.

En dålig sak på K510i är joysticken. Det är samma knapp som satt på K500i och K300i och den har begränsad livslängd.

1
Bevaka tråden