Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7.02 släppt…

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

…så nu vet ni det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 23:31

What's new in this version:
Adds support for the Second Generation iPod shuffle and addresses a variety of stability and performance issues found in iTunes 7 and 7.0.1.

Mitt iTunes krashar numer när den ska uppdatera iTunesbilioteket. Funkar ej heller om man skapar nya .pref filer.

Någon som har en länk till en 7.0.1 nedladdning så man kan återgå till den?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-01 02:28

Nu blev man orolig.. Krashade?

Ursprungligen av governor:

Nu blev man orolig.. Krashade?

Jepp. Det går fint hela vägen fram tills "uppdaterar iTunesbiblioteket" och kanske 80% av den stapeln. Sedan avslutas programmet oväntat.

Har testat med att:
starta om datorn
Slänga gamla prefs-filer
använda ett av mina gamla bibliotek

Inget av dessa fungerar.

EDIT:
Slängde caches och det verkar fungera bättre. fast nu skippade den att uppdatera biblioteket. Jaja, spelar inte mig någon roll så länge programmet fungerar.

Senast redigerat 2006-11-01 05:59

Jag hade då inga som helst problem.

Jag har uppdaterat iTunes till 7.0.2 på två datorer och inte märkt några problem.

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-11-01 09:37

Blanda knappen i partyblandning har slutat fungera för mig... Någon annan?

Blanda-knappen fungerar hos mig.

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-11-01 09:45

Typiskt, varför skall allt hända mig......

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-01 10:31

Suck!

Men fan Apple nu får ni väl skärpa er!
Det mesta är ju lika segt som tidigare. En ny "bugg" är att filmer i iTunes hackar när man har den lilla flytande kontrollpanelen för filmen framme. Visuella effekter är mycket långsammare än i version 6. Gäller både på min MPB och PB.

Hur j***a svårt ska det vara egentligen att fixa denna buggen?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2006-11-02 07:57
Ursprungligen av cable_guy6:

Hur j***a svårt ska det vara egentligen att fixa denna buggen?

Är du säker på att det är en bugg? Har aldrig haft problem med mina uppdateringar, har en känsla av att de flesta fel som uppkommer beror på att användaren är inne och meckar där han/hon inte bör va!

Ursprungligen av cable_guy6:

Hur j***a svårt ska det vara egentligen att fixa denna buggen?

Ursprungligen av Tobbe Hj:

Är du säker på att det är en bugg? Har aldrig haft problem med mina uppdateringar, har en känsla av att de flesta fel som uppkommer beror på att användaren är inne och meckar där han/hon inte bör va!

Eller så har du problem med några typsnitt.
Testa att reparera dom!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-02 08:46
Ursprungligen av Tobbe Hj:

Är du säker på att det är en bugg? Har aldrig haft problem med mina uppdateringar, har en känsla av att de flesta fel som uppkommer beror på att användaren är inne och meckar där han/hon inte bör va!

Har samma problem, men inte hittat ngn lösning...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-02 09:32
Ursprungligen av MinMac:

Har samma problem, men inte hittat ngn lösning...

Hade samma problem i XP, men inte i OS X

Har samma problem i OS X

Texten visas korrekt till en början med förvrängs efter att iTunes har varit igång ett tag. Jag har inte gjort någon vetenskaplig undersökning om vad som orsakar det, det kan vara lång uptime för programmet, minnet som swapar, viloläge, mm.

Har också haft problemen med texten. Får se ifall det ordnar sig med 7.0.2. Annars ska jag testa reparera teckensnitt, tack för det tipset. Kanske fungerar vem vet.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-11-03 17:39

Edit: Hjärnblödning..........

1
Bevaka tråden