Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videosamtal från mobil till dator.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej.

Här kommer en nöt att knäcka:

Jag vill göra ett videosamtal från min 3G telefon till en dator. Dvs få upp bilden på datorn.

Hur skall jag göra?

Jag har sökt och sökt efter svar men hittar inget...
finns det tex någon lösning där man har videosamtal mellan två telefonner och sedan för man över den ena telefonens bild till en dator?
Går det tex att ringa till Skype och använda video från en mobil?

Jerry Boman

Mycket bra fråga. Det skulle jag också vilja veta. Om inte, så kan detta kanske vara den dröm-appen som någon grym utvecklare här skulle vilja ta fram.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-27 09:39

Kanske går om datorn är 3G-enabled och har ett sim-kort från typ 3 i sig? Du kan ju alltid ringa ett par mobiltelefonleverantörer som erbjuder 3G iaf

Okey, inte för att supporten brukar veta sånt, men men

Jag fattar inte att 3G nätverken inte har fattat att detta skulle driva försäljning av 3G abonemang. En AIM/iChat/Skype video telefon gateway verkar ju en given lösning...

Hittar inget

Det är väldigt konstigt att detta inte finns tycker jag.

Jag har sökt som en dåre och hittar inget....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 16:11

Har man en mobil med Windows Mobile så kan man installera Skype och köra video via den vägen.

finns en lur från netgear som kör via skype. vet dock inte hur kompabiliteten är med mac.
Ser heller inte ut som den kör varken 3g eller ens gsm. man måste vara vis ett WIFI för att den skall gå att ringa på. om det nu är som jag tror så lär den inte bli någon succe förräns dom slänger i lite mer funktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 18:11

Jerry,

Tekniken du efterfrågar finns som hjälpmedel för döva!!!

När den döva personen befinner sig i en situation där de behöver kommunicera med en hörande, ringer den döva personen upp Tolkcentralen med sin kameratelefon.

Väl uppkopplad tolkar en person på Tolkcentralen mellan teckenspråk och tal.

Sök på "tolken i fickan" på Google..

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-10-31 18:48

men är detta program fritt eller verkar ju bara vara "tolken" som har detta programet och sen tror jag att det är en kostsam lösning.

1
Bevaka tråden