Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medvetslos söker inte flickvän, men jobb kanske

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ahh, man ska väl skriva sitt första inlägg någonstans. Så det platsar väl bra här, finns det att säga om mig?! Jo, jag är en medvetslos typ, kanske lite orkelös också. Men jag har ett vanligt namn också Joel tror jag att det var, och jag 24år, bor sen ett år tillbaka i grannlandet Norge.
Trivs riktigt bra här i Oslo, men det tror jag alla gör som tycker om att dricka pils och ha det avslappnat. Men största fördelen är ändå att flickorna verkar ha någon förkärlek till svenskar. Det är man inte sen på att utnjyttna...hmm
Är för tillfället arbetslös, men vi får väl se hur länge. Med truckkort innan jul så är man väl i stort sett garanterad jobb här, men jag är så trött på lager mentaliteten.
Så om någon vet något annat mer intressant jobb, som man klarar med en enkel gymnasiekompetens. Bara att ropa till, lönen är inte det viktigaste utan att jobbet är stimulerande.

Ska vi ta lite datorhistorik också?!
Jag har använt windows från 3.11 tiden och fram tills för tre veckor sedan, har väl testat lite Linux men fastnade inte för det.
Men nu har jag köpt en macbook, det var som så att jag bara tröttnade på XP och blå blinkande HP. Ville helt enkelt få lite omväxlng och se om det bara funkade som en del säger. Kanske för att jag är för lat?
Men jag är mer än nöjd! Jag har också parallels installerat och XP, men det var lugnt ett felköp, har inte startat XP efter installationen. Jag säger bara att mac är guld för lata människor eller andra som vill det bara ska funka. Men jag blev lite missnöjd att inte Isync hade stöd för min telefon, Nokia 6233. Men det var ändå lätt fixat med Nova Media grejen.
Har förresten haft den första bärbara LGen i Norden som börjat brinna, när jag använde MSN...min lillebror har en också en mac mini med apples 24tums skärm, den tycker jag också om, men han kör bara XP på den.

Sen en sista sak...Jag är lite smått trött på alla diskussioner om MAC vs. PC det slutar nästan alltid med att det blir pinsamt låg nivå på diskussionerna. Alla väljer dator efter olika behov, och tyvärr kanske lite okunskap oavsett mac eller pc.

Om det blev lite svårläst så är det för att jag hinner med att skriva vad jag tänker, ni får ha det fint därute i höstmörkret.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-10-31 13:38

Om man tröttnar på lager så finns det ju både på burk och flaska.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-31 15:03

Valkommen

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-31 17:25

Skönt med svenskar som trots att dom befinner sig i Norge ändå hittar hem!

Hur hittade du 99mac?

Ja, välkommen förresten!

Ja du Macus, jag tycker också om bag in box, bättre portionsförpackning får man leta efter, perfekt för två innan utgång.

Jo jag tackar, hade varit taskigt att inte vara välkommen för att man bor här bland norrmännen. Men jag vet inte om jag är så sugen på att hitta hem annars, men google funkar utmärkt....

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-01 17:48

Och alla stackars tjejer som blev besvikna, ...

JA, jag kan ta ett jobb också

Jo, men jag tror inte riktigt på monogami...känns inte som min grej, har aldrig förstått fördelarna.

Va vill du ha för jobb?

medvetslos: att ge sin kärlek åt en person är mycket mäktigare imo STORT välkommen hit.

  • Medlem
  • 2006-11-01 19:20
Ursprungligen av northernlight:

medvetslos: att ge sin kärlek åt en person är mycket mäktigare imo STORT välkommen hit.

Äh, klart att man ska knulla runt så länge man har chansen...

Fast jag kan faktiskt berätta att jag är rätt så imponerad utav en tjej jag mötte i fredags, när vi kom hem till henne. Så vet ni vad det första jag ser? Jo, en macbook...Det visade sig att vi hade switchat nästan samtidigt på ett par dagar. Sammanträffande?! Hon var grym, flygvärdinna var hon också, så man kanske skulle flyga lite flygplan och....jo ni vet säkert vad...Tur att hon är norsk annars skulle jag aldrig skrivit det här...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-02 14:04

Verkar roligare i norge ;D

Det beror oftast vad man gör det till, jag har tycker att jag har det ganska roligt i den svenska huvudstaden också. Men det är lite som äplen & päron, svårt att jämnföra...Men jag kan verkligen rekomendera en sväng hit, trots att det är världens dyraste stad...lol

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-03 15:06

Ja, jag vet, jag gör inte livet till något så därför är det som det är. Söker inga jobb, snackar inte med okända på krogen, går/gick sällan ut, går aldrig runt på stan o kikar.

Jag bor i Örebro också, lite mindre än både Stockholm o Göteborg, säkert goare människor i göteborg, fler lagda åt vänster o attackveganer osv.

Vad gäller jobb så har jag väl alltid datat, eller iaf sedan jag köpte min SVI-728 för en påse fylld med random sedlar o mynt :D, hela sparburken!! (750kr..)

Försökte koda lite basic o assembler på amigan och i qbasic på pc-maskinerna, läste natur-tekniskt, 1år pc-/it-samordnare och 3år dataingenjör. Så helst vill jag väl data, som programmerare/support/systemadmin/.. Har kört massa unix på hemmanivå och i datorförening o så och har väl inte särskilt svårt för att lära mig nya grejer, men däremot har jag ju aldrig gjort något på riktigt och det har inte blivit av att jag kodar något på egen hand, så särskilt erfaren är man ju inte egentligen ändå. Bättre förutsättningar än flertalet nyutexaminerade eftersom jag faktiskt har datat dock ;/ (många undrade man ju vad de hade på universitetet att göra =p)

På tal om det, fatta hur jobbigt och förnedrande det är att vara student utan laptop!?!!? Ser en o annan student (var 99-02) med en och så har man ingen själv, morr, jävla ekonomi

Oj, jag blev helt ställd nu, vet inte riktigt vad jag ska svara.
Jag brukar också hänga lite i Örebro ibland, eller jag brukar hoppa av bussen där när jag är på väg hem till Katrineholm. Jag har bara varit ute där någon enstaka gång, knappt så jag minns när det var. Men vi är alla olika hur roligt vore det om alla tänkte likadant? Jag änvänder mest min dator till musik, film och surfa på nätet. Men ibland önskar jag att jag hade lite mer erfarenhet till att göra mer komplexa saker, lite utmaning för skallen.
Men det låter ärligt talat som att du behöver en rejäl spark i röven, inte illa menat. Det låter som att du har kompentens så det heter duga och att du vet vad du vill syssla med. Såg att det fanns ca 1000 jobb på AMS.se inom IT/support/internet på Finn.no finns det motsvarande ca 1500 jobb, men stora skillnaden är att det bor bra mycket färre människor här i Norge. Så det blir i praktiken enklare att ordna jobb, får man in fot så brukar det bara spinna vidare om man har talang/motivation. Men om man är högskole ingengör så brukar inte lönen vara helt fel heller, jag har inga siffror på vad en dataingengör tjänar, men jag kan säga att det är betydligt mer än vad jag tjänar. Troligtvis tillräckligt för att kunna ha två boenden och pendla, tar ca 6 timmar till Oslo med buss....Kolla in det här och se om du hittar ngt intressant http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?JOB_CATEGORY/CATEGORY=5409&areaId=20061 så jävla hårt är det inte att skriva ett CV...om inte annat kan man gå genom bemmaningsföretag för att få lite erfarenhet.
Glöm inte att det är bara du själv som kan påverka din framtid, och börjar en sak bli bättre så kommer mycket annat med på köpet....sug på den

1
Bevaka tråden