Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

musknappen har blivit helt stum

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här började för två dagar sedan.
Helt plötsligt när jag använde datorn blev musknappen alldeles stum. Den ger liksom inte ifrån sig ett klickande ljud när man trycker på den.
Nu har det bara blivit värre och jag har riktiga problem med att navigera. Datorn trycks tro att musknappen är intryckt då och då med jämna mellanrum. Det är otroligt irriterande.
Vad kan felet beropå?
Hur åtgärdar jag detta?
Jag har applecare och datorn är köpt i aprl.
Om jag måste lämna in datorn. hur länge blir jag då utan dator?

Jag har en spontan känsla av att det är värmen som åsakar detta.
Har jag haft datorn avstängd under en längre tid så fungerar musknappen mycket bättre.

nu har jag upptäckt att om jag tar ut batteriet fungerar musknappen precis som förr.
Sätter jag i batteriet blir den helt stum.

Nu har det gått så långt att jag måste plocka ur batteriet för att ens kunna använda musen.
Kan detta ha något att göra med mitt batteri?
Mitt batteri har ett sådant serienummer så att jag får byta ut det.
Har lagt in en beställning..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 15:56

Det låter som att det är lika bra att lämna in datorn tycker jag.
Passa på medan du fortfarande har garanti.

Ring Lan-Master så kanske de kan svara på hur lång tid det tar.
http://www.lan-master.se/

Ersättningsbatteriet kommer ta ca 2-3 månader att skicka - dvs antagligen längre tid än det tar att lämna in datorn.

2-3 månader??
I mailet jag fick stod det 3-5 dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 17:21
Ursprungligen av art vandelay:

2-3 månader??
I mailet jag fick stod det 3-5 dagar.

Ah, då måste de ha bättrat sig. När jag beställde stod det 3 månader.

Vi pratar alltså om samma sak nu? Det där med att man kunde få ett gratis ersättningsbatteri för vissa PowerBook G4, eftersom det visat sig att batterier med vissa serienummer kunde explodera?

macbook pro. sorry att jag inte skrev det.

Nu har jag testat lite.
Körde utan batteri några timmar och lät batteriet kyla ner sig.
Efter det fungerade det hela bra.
Nu har jag kört med batteriet inkopplat några timmar och musknappen har blivit alldeles stum igen.
Nu har jag allvarliga problem med att navigera eftersom den tycks tro att musknappen är intryckt hela tiden.

från att datorn varit avstängd=kall så kan jag kära med battieret inkopplat i ca 2 timmar.
Därefter har musknappen blivit så stum att jag knappt kna trycka på den och det är svårt att navigera då datorn tycks tro att musknappen är intryckt med jämna mellanrum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-01 12:48

Som sagt - varför inte bara lämna in datorn? Åtminstone ringa Lan-Master och kolla.
Det verkar inte vara ett problem som man kan lösa själv.

jag ringer nu apple support. Det här är tamejfan bisarrt.
Datorn går inte att köra med batteriet inkopplat längre.

  • Medlem
  • 2006-11-02 20:23

Alltså, ditt batteri sväller såpass mycket att det trycker emot undersidan av musknappen så mycket att du inte kan klicka med den? :eek:
Jag skulle plocka ut batteriet, lägga det på balkongen och ringa Apple support fort som attan...

1
Bevaka tråden