Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lana med bootcamp?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-10-14 00:21

Funderar på att skaffa en iMac 24", och undrar om man skulle kunna koppla ihop massa pc-datorer med imacen och lana över typ Counter-strike. Funkar det?:D

Har inte kört Bootcamp själv, men som sakt när du installera Windows på den så kommer det bli som att sitta på en Windows burk, villsäga att du kommer att ha nätverk och allt sådant. Så det ska inte vara några problem där inte.

Om jag har fel så får någon rätta mig

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-14 01:52

Har spelat Counter-Strike på en iMac med BootCamp, fungerade riktigt bra.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-10-14 11:15

Nice. Men hur blir det om man typ kopplar ihop massa PC-datorer om man ska lana.. vi säger 10PC-burkar och en imac.. funkar det?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-14 11:35
Ursprungligen av tuxos:

Nice. Men hur blir det om man typ kopplar ihop massa PC-datorer om man ska lana.. vi säger 10PC-burkar och en imac.. funkar det?

Varför skulle det inte fungera? Åter igen, en Intel-mac som kör Windows ÄR en Windows-PC. Det finns inga skillnader.

Om du har frågor om CS eller nätverksspel under Windows så föreslär jag att du frågar på Sweclockers, där får du nog bättre hjälp.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-10-14 11:39

Okej, tack för hjälpen. edt blir nog köp av iMac

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-26 07:42

rätt kul att se hur många som "vägrar inse" att en intel mac med windows är som en vanlig pc:P

Det är precis som f-our1 säger. Intel Mac är 100% en PC genom boot camp.

Jag spelar själv bf2 på min imac 24 och det flyter på så ohyggligt bra på hög upplösning + 100% drawdistance tillsammans med monsterskärmen. Kan inget annat än rekomendera att köpa en men byt ut mighty mouse. Crap att spela fps med enligt mig.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-10-26 14:54

Okej läckert :D. Har beställt en 20", med Ati Radeon x1600 256mb, får väl hoppas den duger lite för spel ;P.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-10-26 17:15

Spelat lite olika nya lir... alla på maxinställningar under bootcamp/win på min macpro med x1900xt kort... sjukt bra grafik kör på cinema 23" med 1920x1200

Men en stor skillnad att köra Windows på en Mac är DRIVRUTINER, allt funkar inte!!! Det mesta fungerar nu men inte i tidernas begynnelse. Jag kör själv Counter Strike på min MacBook Pro funkar fint.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-10-26 20:16

Okej.. Nåt exempel på vad som inte funkar? /felix

Jag vet inte riktigt vad som inte skulle fungera, jag tror det mesta gör det nu. Men när Bootcamp var färskt fungerare inte iSighten och höger klick t.ex. men just nu vet jag inget som inte funkar. Men att säga att det är som en PC kan lura folk och tro att allt bara ska funka bara man har installerat XP. Men som sagt jag tror det mesta funkar, du kommer skapa en CD med alla drivrutiner på som Apple gjort så att de fungerar i Windows efter man har installerat BootCamp.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-03 09:38
Ursprungligen av baghera:

Jag vet inte riktigt vad som inte skulle fungera, jag tror det mesta gör det nu. Men när Bootcamp var färskt fungerare inte iSighten och höger klick t.ex. men just nu vet jag inget som inte funkar. Men att säga att det är som en PC kan lura folk och tro att allt bara ska funka bara man har installerat XP.

Vad menar du? Det är klart att man måste installera Windows-drivrutiner för den hårdvara man har, det gäller ju alla Windows-burkar.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 21:02

Det var nån som sa att en mac med windows är som en vanlig pc. Faktum är att en mac är som en pc alltid. Men med DRM-chip för att låsa operativsystemet till apple-hårdvara.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-10-26 21:22

front row funkar inte:P men det är ju inte direkt ett pc-program. jag har installerat de flesta program jag kan tänka mig behöva som bara finns till Windows och allt har funkat prima.

Dock är windows segt som fan den första minuten som datorn startas, vet inte om det beror på antivirusprogrammet eller om det har ngt med bootcamp att göra..?

Bootcamp har inget att göra med windows när datorn har startat, det är bara en boot-loader som låter dig välja vilken partition operativsystemet startas från. Så seghet i början har inget med bootcamp att göra, snarare att man i windows har ett helt gäng med services och program som startas automatiskt, vilket tar sin lilla tid..

Men konceptuellt sett är det så att en Mac är en pc som, förutom allt alla andra pc kan göra, kan köra OSX (och är mycket snyggare än de flesta andra pc).

Det enda jag vill ha nu är paralells (eller liknande) med directX-stöd, så man slipper starta windows överhuvudtaget. Dels för att jag har svårt för windows och dels för att det är så jäkla jobbigt att behöva starta om.. det är ju något man sällan behöver annars med OSX.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-10-31 15:50

Tjaa Parallels med Direct X mm kommer ju i borjan av aret om man far tro dom som gor programmet Skulle vara underbart... slippa starta om nar man ska spela o sant.

Ursprungligen av kainen:

Tjaa Parallels med Direct X mm kommer ju i borjan av aret om man far tro dom som gor programmet Skulle vara underbart... slippa starta om nar man ska spela o sant.

Men det beror ju på vilka spel du spelar, jag menar att i Parallels så kan du inte använda allt minne kanske 1.5 GB som mest (Med Core Duo inte Core 2 Doe som har 3 GB som mest). Jag vet inte vad OS X behöver men minst 500 MB skulle jag gissa. Därför är det bättre oavsett om man har direct x-stöd i Parallels att spela under Boot Camp istället.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-02 19:45

Behöver man öppna några portar i Airport eller så för att kunna hitta varandras servrar i CS:S på nätet?

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-10-31 17:31

har inte läst på så mycket om parallels. Funkar det likadant som Boot Camp fast man slipper starta om eller hur är det?:S vad är skillnaden`?

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-11-03 00:44

Jag har för mig det.

1
Bevaka tråden