Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya gränssnitt!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Många har säkert sett denna filmen eller liknande innan men den är så cool att man kan se den igen. När ska Apple komma med ett liknande gränssnitt?

http://ted.com/tedtalks/tedtalksplayer.cfm?key=j_han&flashEnabled=1

Kort svar: När det finns några verkligt användbara och framför allt marknadsmässigt livsdugliga tillämpningar.

Har själv av och till stått med ena foten i den där vansinniga branschen och har snart tappat räkningen på hur många "revolutionerande" nya interaktionssätt som presenterats på det sättet. Alltid har det varit leksaker utvecklade av marknadsfrånvända och ärligt talat ganska visionslösa eggheads som kör någon meningslös presentation i stil med den i videon, helst ska det vara en massa OpenGL-leksaker så man verkligen ser hur jättehäftig tekniken är. Det brukar vara tillräckligt för att slå blå dunster i ögonen på lättlurade manliga riskkapitalister i åldern 55+ som vill "hänga med", och det slutar i att tiotals miljoner pumpas in i ett företag som till sist sitter med en leksak för 100 papp med ett vagt definierat användningsområde, gärna inom någon obskyr inriktning av naturvetenskaplig forskning. Efter ett par år går verksamheten i konkurs, allt medan grundarna kliar sina äggformade huvuden och undrar hur det kunde gå så snett med en så cool idé.

Så innan vi får se något annat än en överentusiastisk matematiker som visar psykedeliska mönster skulle jag svara "när det snöar i helvetet". Men skulle någon vettig människa ta sig an idén och prestera något annat än meningslösa leksaker kan jag väl tänka mig att omvärdera min uppfattning.

Men om man ser på den biten av demot där han höll på med bilder och ändrade storlek etc så bör ju de kunna va andvändbart för bildhantering, men deklart, det behövs ju mer än så..

Det finns alltid något som är användbart, så är det med nästan alla sådana koncept, men det behövs mer än bara det. Framför allt måste man se till att idén kan omsättas i en tillämpning som löser ett verkligt problem eller ger en märkbar förbättring av något slag, och det gäller också att få de potentiella köparna att förstå det. Invanda beteenden är svåra att ändra, och om användaren tycker sig vara nöjd med hur saker fungerar nu finns det väldigt lite utrymme för revolutioner.

Bra idéer finns det gott om, men steget från idé till livsduglig produkt är mycket, mycket större än de flesta tror...

Jag håller helt o hållet med Samuel i denna fråga. Men i motsats till andra liknande lösningar så ser jag ordentlig potential i denna lösning. Verkar grymt smutt. Men i slutändan så kommer naturligtvis detta handla om hur väl man tar hand om idén. Många goda uppfinningar dör om de inte tas hand om på rätt sätt.

Jag har redan sett det gränssnittet i två filmer.
The Island och Minority Report

Ursprungligen av ohennig:

Jag har redan sett det gränssnittet i två filmer.
The Island och Minority Report

Frågan är om det är till fördel eller nackdel för tekniken? Filnavigering i 3D slog ju aldrig igenom sådär jättestort...

Ursprungligen av Hagelin:

Frågan är om det är till fördel eller nackdel för tekniken? Filnavigering i 3D slog ju aldrig igenom sådär jättestort...

Nä. Men det var väl några fler än SGI som höll på med några alternativ?

O vilket går snabbast, dra med fingrarna i luften (jmf med personer som talar rakt ut i luften, jaha dom hade ett headset - det såg jag inte).. el att köra mus+tgb kombon..

snyggt o ballt! men användbart och effektivt?

1
Bevaka tråden