Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värdesänkning PB 1,67

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-10-31 08:49

jag har några fel på min dator. Jag undrar bara hur det påverkar värdet. (flytta tråd?)

Jag har förstått att det säljs liknande datorer här och på blocket för minst 10 000. Något jag tycker verkar mycket.

jag har en powerbook 15 " 1,67ghz 1g ram 80 gb HD. juli 2005

- Nytt batteri
- en död pixel
- ett något mörkare fält (1x1cm) uppe till vänster (typ permanent fläck)
- en död knapp på tangentbordet
- förlorad stadga i ryggen. Alltså den är int elika stabil om man vinklar datorn.

datorn är sjukt bra, Gets the job done. Men nu har jag köpt en mbp. hur mycket är min pb värd?
Jag jobbar med tung grafisk formgivning så den är fortfarande helt klart kapabel.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-31 08:54

Jag skulle nog sälja den till högstbjudande, men inte räkna med 10 000.

För att ta över tråden lite... hur mycket påverkar den där döda pixeln priset?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-05 12:44
Ursprungligen av christianolsson:

För att ta över tråden lite... hur mycket påverkar den där döda pixeln priset?

För min del hade jag inte köpt en PB med död pixel... Då hade den fått vara VÄLDIGT billig...

Det beror på vart den sitter.
Sitter den i nåt hörn så påverkar det inte lika negativt som om den sitter i mitten.

Pengamässigt kan jag inte säga hur mycket dock.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa din dator eller en liknande om 1. jag inte redan hade en bärbar dator jag är mer än nöjd med 2. du reparerade den så att den inte längre hade defekter eller drog av priset så att jag hade råd att få den reparerad och om du drog av för årlig värdeminskning. Vet inte vad det skulle bli, men knappast 10.000 även om du reparerade den. MacBooken är för bra för att inte köpas istället (om man inte måste ha större skärm och riktigt grafikkort eller kör PPC-program). Men, det är vad jag tycker personligen.

Jag fick 8 500 för min 1,3 1 gb ram 15" powerbook. Inga speciella defekter förutom normalt slittage. Dessutom ett år av Apple Care kvar.
Vil man köpa en begagnad och bärbar Mac så är nu ett gyllene tllfälle. Känns som alla säljer av sina bärbara inför nya intelmacar.

1
Bevaka tråden