Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight - när kommer den?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet när iSight släpps? Det fanns ju rykten/uppgifter som tydde på oktober - vilket innebär ett tisdagssläpp ifall det ska stämma. Någon som tror sig veta?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-30 20:05

Hmm det vette katten

Kanske i samband med Leopard?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-31 01:20

En uppdaterad version eller? Eller bara den vanliga runda? Sämst om man köper en ny mac o så uppdaterar de, borde vara olagligt att uppdatera förens det är dags för nytt köp! ;/

Om den fortfarande kommer att vara rund eller ej spelar mig mindre roll. Så länge det är en fungerande webkamera så blir jag nöjd. Har inte riktigt uppfattat det som att det finns så många andra som är kompis med Mac.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-01 09:03

Leopard skall ju stödja de flesta webbkamerorna på marknaden. Det sa ju Steve på senaste keynoten.

jag har hört att "Apple issued a worldwide end-of-life notice on the iSight Cam" ?

vad betyder detta ? att det inte blir någon mer iSight .. eller att det kommer en ny iSight ..
eller innebär detta att endast iSight kommer finnas inbyggt i nya ACD skärmar ..??

Jag hör till dom som precis köpt en ACD 23" och vägrar sätta på någon vidrig Creative kamera på min vackra skärm ...

... så vad händer igentligen ?

AppleInsider skriver följande:

iSights now shipping

Also on Tuesday, Apple store customers are reporting that their iSight orders, which have been on hold since September, are finally shipping.

Apple halted shipments of the cam several months ago, around the same time that it removed the product from the European market due to non-compliance with a recent environmental directive.

Oddly enough, the models shipping this week carry the same manufacturer part number ( M8817LL/C) as the iSight available earlier this year and checks with the UK Apple store still reflect no availability of the cam.

Even more perplexing is word from sources that, just as iSights began shipping to customers in the US this week, Apple issued a worldwide end-of-life notice on the cam.

Det verkar ju ganska förvirrat...

Jag kan leva med en annan kamera om det är som så att den fungerar lika bra som jag fått för mig att iSight fungerar - men helst skulle jag se att den säljs igen.

isighten bygger ju ändå på en sony cmos (eller är det ccd) så en annan webcam gör ett lika bra jobb.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-11-03 16:25

Fast en annan kamera är ju inte lika snygg... :/

kainen: förutsatt att man inte tyckte isighten såg ut som skit Nä men det är sant... isighten imo är jävligt snygg... fast inte på imac G5an... men på den nya cinemaserien är den snygg.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-11-04 22:58

jo men jag har ju en cinema 23" så...

1
Bevaka tråden