Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PM G4 1.25ghz för foto?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag skrev i köptips-forumet men har ännu inte fått något svar så jag frågar här cokså.

Jag sitter nu med en Ibook G4 14" av senaste modellen och har planer på ev. köpa ny dator. Jag jobbar som fotograf och vill kunna använda PS och gärna Aperture och vill att det skall flyta på bättre än min nuvarande Ibook.

Jag har sett en annons med en PM G4 med 1.25ghz cpu , ATI Radeon 9000 Pro och 512mb ram för 2500kr. Är det "vanliga" ram-stickor till en sådan? jag har en del ddr-ram från mina pc-datorer som jag kan sno.
Skulle en sådan vara bättre till fotoredigering osv än min ibook? eller ska jag istället kanske köpa en mac mini? Alternativet är en grundkonfad mac mini för 4800 ex moms då denna dator skall köpas till mitt företag. Hum hum , hjälp mig att reda ut dessa frågetecken.

MVH Billy

  • Medlem
  • 2006-10-29 18:34

Nope, G4 och Aperture funkar asdåligt. Jag har en Dual 1,8 Ghz G4 med Radeon 9600, och det är plågsamt att använda Aperture. Jag har inte köpt programmet eftersom jag inte tycker att det är så där extremt bra, utan bara testat det, men bara att använda programmet en kort stund var jobbigt...

Minin är helt säkert bättre, men jag tror inte att den riktigt pallar Aperture heller. Jag föreslår istället Silkypix eller RAW-developer, som både är billigare och i min mening bättre och snabbare.

okey , aperture är kanske inget krav iof. Man kan ju klara sig lika bra med PS och något annat program för att hålla reda på bilderna. Men tillbaka till min fråga då , skall jag satsa på en begagnad PM G4 och slänga in mycket ram , köpa mac mini eller kanske sälja min ibook och lägga till pengar och köpa en macbook me extra ram?

MVH Billy

  • Oregistrerad