Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hög ljudnivå med Airport Express

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett litet problem med en Airport Express kopplad direkt till högtalare. Vi har två olika högtalarsystem som båda har inbyggda förstärkare.

När jag kopplar dom till Airport Express blir ljudnivån för hög även när iTunes spelar lägsta möjliga nivå.

Det skapar ett sekundärproblem dessutom - om jag skulle råka spela iTunes med relativt hög ljudnivå på datorns inbyggda högtalare och byta till Airport Express kommer jag spela sönder mina fin-högtalare.

Några förslag?

Ursprungligen av Björnström:

Jag har ett litet problem med en Airport Express kopplad direkt till högtalare. Vi har två olika högtalarsystem som båda har inbyggda förstärkare.

När jag kopplar dom till Airport Express blir ljudnivån för hög även när iTunes spelar lägsta möjliga nivå.

Det skapar ett sekundärproblem dessutom - om jag skulle råka spela iTunes med relativt hög ljudnivå på datorns inbyggda högtalare och byta till Airport Express kommer jag spela sönder mina fin-högtalare.

Några förslag?

Högtalarna måste väl ändå ha någon typ av volymkontroll? Annars får du sätta en enkel förförstärkare innan högtalarna.

  • Medlem
  • 2006-10-30 09:16

Blir ju en fusklösning (för problemet måste sitta någon annanstans), men kan du inte bara dra ner pre-ampen i EQ'n i iTunes?

/Fredrik

Om det är NHT-högtalarna du använder så är de designade för att kopplas mot en förförstärkare som reglerar signalen. Innan du köpte dem så var de ju kopplade till ett ljudkort (MI4) som skötte den biten.

Ursprungligen av ohennig:

Om det är NHT-högtalarna du använder så är de designade för att kopplas mot en förförstärkare som reglerar signalen. Innan du köpte dem så var de ju kopplade till ett ljudkort (MI4) som skötte den biten.

Jo - jag misstänkte att det behövdes något sådant. Det är mina NHT Pro högtalare vi talar om.

1
Bevaka tråden