Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vintertid... i ett nytt perspektiv...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittintills under mitt liv tyckt om vintertidsomställningen, jag har fått sova en timme extra!
Men hela detta underbara tillfälle har nu förvandlats till en bestraffning...

Tror ni min son inser detta med att sova en timme extra?
Nejdå han sover sin 10 timmar oavsett tidsomställningen eller inte.
06.30 vaknade han i sin tid... i vår tid var det 05.30...
På kvällen sedan ville han sova kl 19 när han normalt somnar snällt kl 20.

Det är roligt hur livet kastas om.

Just ni sitter han och hackar loss på en gammal imac och han är proffs på att få igång talsynteses...

Han 1 år och 4 månader. Jag 36 år. Jag lovar att han är snabbare på att få igång talsyntesen.

Jag vet precis hur det är. Har dock inte barn men väl en liten hund som skiter i att titta på klockan för att se om det är dags att stiga upp.

Vi har dock lyckats uppfostra honom så väl att han sover till 9 på helgerna (8 i söndags) även om husse alltid stiger upp 6 eller 7 (beroende på dagens arbetstider) i veckorna. Helgerna inträffar dock lite oftare än övergången mellan vinter- och sommartid, så där har jag mycket litet hopp om att han ska lära sig vad som gäller.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 08:36

vintertid är katastrof! det blir kolsvart på en gång. fattar inte att alla inte går man ur huse & protesterar. vore en dröm om man kunde köra sommartid jämt.

försökte köra sommatid året runt för ett par år sen som föreg. exempel, men alla andra var helt ur synk! det blev ohållbart...

Hehe, nu när äntligen dottern låter bli att komma in och väcka oss klockan sex (dvs 5 nu) så kommer kattungen in och trampar i sängen vid samma tid...

Den kan man i alla fall sparka ut...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Den kan man i alla fall sparka ut...

Du är stygg, varför ska man då ha katt?
Skämt åsido, Det är inte så illa. Det är mörkret som är det värsta. Då börjar jag undra varför man bor här.
Halva oktober och fram till början av mars borde tillbringas i ljusare trakter.:cool:

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-30 20:25

Det är inte lätt att vara dig Mattias. Jag hade ingen aning om att det var tidsomställning, tydligen gjorde telefonen det automatiskt, lika så datorn. Fick reda på idag att det är vintertid nu...

"Vintertid" är ju egentligen normaltid. Det är sommartid som är ett sjukt påfund. Många tror att solen står i söder kl. 12.00 på sommaren, men det gör den inte pga. sommartid. Man får lägga på 15° - helknasigt. På Island har de ingen sommartid, bara normaltid hela tiden, mycket bättre.

Underbart ju. Sova en timme längr.. zZzZz....

Ursprungligen av Kristofer:

Underbart ju. Sova en timme längr.. zZzZz....

Min son vaknar på samma tid. Det tar nog ett antal dagar att vänja honom vid normaltid igen. Om man vill sova längre så är det bara att sova längre, eller lägga isg tidigare. Det är fortfarande 24 timmar per dygn för alla.

Ursprungligen av Stefan Swales:

Om man vill sova längre så är det bara att sova längre, eller lägga isg tidigare. Det är fortfarande 24 timmar per dygn för alla.

Låt mig leva i min illusion!

http://www.youtube.com/watch?v=BW1VluGucyI

(hoppa fram till 2:00 för relevant video)

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-10-30 22:24

Vad skönt det vore att gå i dvala under vintern. Ingen sol, ingen energi. Man äter ju frukt så det sprutar vitaminer ur öronen på en, råkar man vara vaken lite för länge en kväll så är man jetlaggad i fyra dagar efteråt.

1
Bevaka tråden