Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Patric Malm har gått bort (Macnytt ansvarig utgivare)

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 21:14
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-29 21:18

Försökte kommentera på Macnytt, men det gick inte, så jag skriver det här.

Skänker en tanke till hans familj, R.I.P Patric.

mvh
b0bben

Jag talade med Patric ganska nyligen vid någon nylansering av Macprylar. Då berättade han att han väntade på nya lungor och plötsligt kändes en ny iPod inte så viktig längre.

Patric har varit otroligt tuff som lyckats med så mycket trots hans svåra handikapp.

Tänker på dig och familjen ikväll.

Läste deras gemensamma blogg, nu känns ens problem jäkligt sekundära..

*Huvudbonad av*

Läsa deras blog var inte lätt, gråten satt i halsen.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-02 13:57
Ursprungligen av acidflash:

Läsa deras blog var inte lätt, gråten satt i halsen.

Håller med dig. Jag är inte den som bölar, men detta var verkligen svårt att läsa utan att bli mycket ledsen.

Rest in peace Patric.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-29 23:40

Verkligen jättetråkigt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-10-29 23:55

Mitt djupaste deltagande.

Tragiskt, tänkte så sent som idag på att Patric varit osynlig en tid. Svaret på varför, är definitivt inte det jag hade hoppats på.

Uppmanar alla att ta ställning i donationsfrågan www.livsviktigt.se och att ge blod. Dessa två handlingar är en minimal uppoffring för dig – men kan ge livet tillbaka till någon annan!

/M

  • Medlem
  • 2006-10-30 00:57

Jäkligt jättetråkigt.. Beklagar djupaste. Blev lite av en shock nu..

har aldrig träffat Patric, Men har hängt på Macnytt sedan siten var en beta…

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-30 09:26
Ursprungligen av Martin Belak:

Uppmanar alla att ta ställning i donationsfrågan www.livsviktigt.se och att ge blod. Dessa två handlingar är en minimal uppoffring för dig – men kan ge livet tillbaka till någon annan!

/M

Tyvärr får inte alla göra det, jag tex får inte ge blod och tydligen är dom lite osäkra om dom ens vill ha mina organ..
Jag har pollen, nöt, stenfrukt & pälsallergi. Det kan tydligen "smitta" genom blodet.

Vila i frid Patric.

Ursprungligen av Martin Belak:

Uppmanar alla att ta ställning i donationsfrågan www.livsviktigt.se
/M

Gjorde precis just det. Har tänkt på det massa ggr tidigare men det är inte förrän nåt sånt här händer som man agerar.

Hemskt tråkig nyhet Jag kände inte Malm personligen, men det är naturlgtivs en macpersonlighet man känt till länge och läst nyheter av osv.

Bra initiativ med blommorna, Martin.

Ursprungligen av Martin Belak:

Uppmanar alla att ta ställning i donationsfrågan www.livsviktigt.se och att ge blod. Dessa två handlingar är en minimal uppoffring för dig – men kan ge livet tillbaka till någon annan!

Kan bara instämma! När man får höra talas om tråkiga nyheter som denna så känner man att man gjort ett bra val som skrivit under för donation. Och lämna blod några gånger i sitt liv tycker jag är en självklarhet (om man tillåts lämna).

(Jag tror jag läste någonstans att om alla människor lämnade blod 3 gånger i sitt liv så skulle vi aldrig ha blodbrist i Sverige. Undrar vad motsvarande siffror för donationer och transplantationer skulle vara, om alla skrev under på att donera organ?)

  • Medlem
  • 2006-10-30 01:06

Som tur är så kör dom Mac i himmelen.

Usch, skulle snabbt kolla Macnytt och 99mac innan sängdags, och vad får man se...
Läste igenom familjebloggen. Helt omöjligt att läsa utan att fälla en tår.

Vila i frid Patric.

En vänlig och omtänksam man, som kommer att saknas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-30 08:06

Hemskt tråkigt, hade ingen aning om hans tillstånd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-30 10:17

Alltid trist när någon dör. Som sagt, se till att prata med era anhöriga om donation, man vet aldrig när olyckan kommer.

Har aldrig träffat Patric, men det känns ändå som att man "känner" honom. Har läst Macnytt varje dag i flera år... Önskar att man kunde göra något för familjen, annat än att tänka på dem och önska dem styrka i sorgen.

//Stefan

Det kändes väldigt underligt att läsa nyheten i går kväll. Jag var insyltad i Macnytt innan Patric kom med i bilden, vilket i och för sig var ganska kort efter att det hade dragit i gång, och hade en hel del kontakt med honom under tiden jag var aktiv. Han fick mycket att hända på kort tid, var driven och gjorde ett väldigt sympatiskt intryck på mig. Tyvärr kom jobb och studier att ta för mycket tid, så till slut tackade jag för mig och tappade därefter kontakten med honom. Fick i alla fall chansen att träffa honom en gång för något år sedan och han var precis lika trevlig och go som alla andra säger.

Hoppas han fick ihop tillräckligt med prylar.

  • Medlem
  • 2006-10-30 12:48

Vi ska alla samma väg vandra men man få hoppas att man hinner leka med barnbarnen innan dess. Patrik fick inte det. Tragiskt.

: (

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 12:43

Alltid lika tragiskt att läsa om sånt här.

Värst är det ändå som i detta fallet när man väl fått nya organ, och hoppet för en själv och anhöriga ökar att allt skall gå väl, och så sker en helomvändning istället. Då blir döden ännu mer plötslig.

Jag känner inte till just Patric, men mina kondolienser går ändå ut till hans fru och barn, och till alla andra i världen som förlorar en älskad medmänniska i allt för tidig ålder, i ett alltför orättvist skede i livet.

Både jag och Roger Åberg (MacFeber) skrev ju för Patric innan vi startade våra egna sajter - han har gjort mycket för oss Macnördar men valde att inte synas lika mycket personligen som jag kanske gjort.

Jag har skickat blommor från "vännerna på 99mac" idag

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 15:12

Mina tankar går till hans familj. Det tog hårt i hjärtat när man läste på hemsidan. Det lilla jag fick träffa av honom var Strålande™.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 15:27

Väldigt trist nyhet. Inser vilken skör tråd livet hänger i.
Som sagt ha donationskortet i plånboken och lämna blod. Att lämna blod är bra även för dig själv eftersom du automatiskt får en liten hälsokontroll av blodet.
Det var inte utan att man fällde en tår när jag läste bloggen.

Fick precis Flashbacks nyhetsbrev (trodde jag hade slopat den prenumerationen för länge sedan) och de har faktiskt uppmärksammat Patrics bortgång.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-31 17:17

Han dog, 35 år gammal!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 17:19

Verkligen tråkig nyhet.
Jag har aldrig träffat Patric utan känner han bara som en profil i Mac-sverige.

Beklagar och skänker en tanke åt familjen Malm.

Jag har alltid varit stolt över min bror.
Ändå blev jag idag ännu stoltare när jag här får läsa om honom från er synvinkel

Patrics liv var fullt av utmaningar och han inspererade oss alla till att våga pröva både bra, tokiga, goda och fullständigt galna ideer. (som att åka rullskriskor i den brantaste backen i sköndal som avslutades med grusvväg, till att jobba gratis på maclan när man är Pc nörd)

Han gav oss alla mod att stå upp när det blåste hårt och kämpa tills sista droppen.
Hans liv har lärt oss att göra det bästa av alla sitvationer och att glädjas över de små sakerna även när det ser dystert ut.

Så lev ert liv i ricktig Patricanda. Ge av er skälva. Uppskatta andras sidor även om dom inte är som er. Njut av god mat, kärlek och MYCKE NYA LEKSAKER.

(För er som inte vet så... Patrikcs favoritcitat "Den som har mest saker när han dör, vinner)

Du ligger nog på topp 10 lillebror

De flesta i familjen har varit här och läst och jag tackar för alla fina ord och alla hälsningar

Kram Storasyster Helene till Patric Malm

1
Bevaka tråden