Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW kraschbenäget

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 18:54

Jag spelar mycket WoW (för mycket), och jag upplever dessvärre spelet som mycket kraschglatt. Igår tillexempel kraschade programmet två gånger, varav ena gången tillochmed kraschrapportören kraschade... dessutom totalfrös det datorn två gånger med tvingad omstart som följd. Detta är naturligtvis extremt irriterande, eftersom det alltid händer vid sämsta tänkbara tillfälle. Om man tillexempel är MT i UBRS och spelet kraschar mitt i en bossfight kan man garantera att folk är sura på en.
Är det någon annan som upplever liknande problem? Jag har inte speciellt många addons, bara Auctioneer, Enchantrix, Atlas, Gatherer och GroupCalendar. Och jag hade problemen redan innan jag installerade dem.

Jag spelar på en PB G4 12"@1,33Ghz med GeForce FX Go5200 på 64 MB.

WoW har aldrig kraschat för mig...
Kör dock inte med samma hårvara som du, men tycker det verkar konstigt.

Har du testat installera om?
Vad står det i krasch-loggen?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 22:05

Ja, jag får kanske ta och pröva det. Tänkte bara höra efter först om andra hade problem och att det alltså är Blizzard som släpper undermåliga program (hemska tanke) eller min dator det är fel på.

Kanske ska påpeka att det är i princip enbart WoW som kraschar.

  • Medlem
  • Skara
  • 2006-10-30 05:31

Några av de addons du nämner är vääldigt krävande.

Ha som regel att ha så få som möjligt aktiverade när du raidar.

I regel all addons som sparar information och läser av egen databank (som link loot, auctioneer) kräver mycket.

Pröva det och se om det hjälper.

Jag har även ett nytt tomt konto, enbart för WoW. Allt för att det ska vara fräscht.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-31 03:11

Två krascher och en frysning idag

Jag får prova att stänga av alla addons, och att installera om spelet.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-31 08:55

Hur mycket RAM har du i burken? WoW kräver hyfsat mycket.
Spelar ibland på min lilla burk som är exakt samma som din, den brukar inte frysa/krasha men jag skulle aldrig gå i instanser med den, det skulle lagga på tok för mycket.
När sker krasherna, när du är i instanser eller ute i "världen"?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-01 03:01
Ursprungligen av Creops:

Hur mycket RAM har du i burken? WoW kräver hyfsat mycket.
Spelar ibland på min lilla burk som är exakt samma som din, den brukar inte frysa/krasha men jag skulle aldrig gå i instanser med den, det skulle lagga på tok för mycket.
När sker krasherna, när du är i instanser eller ute i "världen"?

När man som minst kan ana det. Ibland kan gubben hoppa på en grip och när man kommer tillbaka för att se om han är framme har spelet kraschat. Ibland har det hänt att det har kraschat när gubben varit parkerad i SW och jag suttit och chattat. Så rätt svårt att säga var och hur. Men självklart är det extra irriterande i instanser.

Ska ta och installera om spelet nu, när jag har tid (utökat underhåll för min server...)

Edit: 768 MB RAM

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-31 08:57

maintank i UBRS?

i min guild brukar vi köra en grupp med bara mages o priests när vi har tråkigt eller vi har för dåligt med folk för naxx

holy nova + arcanexplosion på alla trashmobs och sedan en ring med frostbollsspam på bossarna

  • Medlem
  • Habo
  • 2006-11-01 00:23
Ursprungligen av Gunn:

maintank i UBRS?

i min guild brukar vi köra en grupp med bara mages o priests när vi har tråkigt eller vi har för dåligt med folk för naxx

holy nova + arcanexplosion på alla trashmobs och sedan en ring med frostbollsspam på bossarna

Hahaha...

OT: Låter som det är något fel i själva spelet WoW alltså. Om det crashar och inte hårdvara... tyvär.
En liten fråga. Jag har inte fått min MBP ännu men funkar mitt WoW exemplar att installera med? Eller ska man "ladda ner" någon mac-klient?

Ursprungligen av soft:

En liten fråga. Jag har inte fått min MBP ännu men funkar mitt WoW exemplar att installera med? Eller ska man "ladda ner" någon mac-klient?

Du använder samma CD-skivor/DVD. Om du vill kan du även ladda ner den fulla versionen (här hittar du en lista på direktnerladdningar och torrents http://macgamefiles.com/detail.php?item=19146 )

  • Oregistrerad
  • 2006-11-01 03:07
Ursprungligen av Gunn:

maintank i UBRS?

i min guild brukar vi köra en grupp med bara mages o priests när vi har tråkigt eller vi har för dåligt med folk för naxx

holy nova + arcanexplosion på alla trashmobs och sedan en ring med frostbollsspam på bossarna

Då är ni antagligen mer leet än vad jag är (och de andra i gillet). Jag har bara spelat ett par månader så jag har inte hunnit få massa episka förmål än. Och sagt i parantes har jag aldrig varit i en högre instans än UBRS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-01 09:46

Låter helt klart som ett fel på din maskin och WoW (vad det nu beror på). Jag tror inte WoW krashat för mig en gång under de veckornas speltid jag haft på min G5:a. Servern kan strula men aldrig så spelet kraschat, tror jag inte. Jag växar vildt mellan full screen, windowmode och köra ofta voice-chat i bakgrunden via iChat.

No problems.

En kompis iMac (intel rev 1) har totalt hängt sig ett antal ggr i WoW. Det är helt kopplat till hans maskin dock tror jag för där är det maskinen som totalfryser och bootar om.

Ett par helt ovetenskapliga tips;
max RAM i datorn och håll koll på värmen. PB'n du har är i minsta laget för att köra wow och får gå på knä hela tiden.
Vet av egen erfarenhet, har haft en likadan PB.
Och, by the way; tank e det coolaste

  • Oregistrerad
  • 2006-11-01 13:12
Ursprungligen av antelarsson:

Ett par helt ovetenskapliga tips;
max RAM i datorn och håll koll på värmen. PB'n du har är i minsta laget för att köra wow och får gå på knä hela tiden.
Vet av egen erfarenhet, har haft en likadan PB.
Och, by the way; tank e det coolaste

RAM: Har så det räcker och tänker inte investera i nytt. Jag sparar hellre pengarna och köper en Mac Pro nästa år.
Värme: Inte så farligt för att vara den här burken. Fläkten går bara på halvfart och jag bränner inte sönder händerna. Den kan bli mycket, mycket varmare om den känner för det...
Tank: Självklart, vad skulle alla squishies göra utan oss?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-01 13:08
Ursprungligen av Erik.dv:

Låter helt klart som ett fel på din maskin och WoW (vad det nu beror på). Jag tror inte WoW krashat för mig en gång under de veckornas speltid jag haft på min G5:a. Servern kan strula men aldrig så spelet kraschat, tror jag inte. Jag växar vildt mellan full screen, windowmode och köra ofta voice-chat i bakgrunden via iChat.

No problems.

En kompis iMac (intel rev 1) har totalt hängt sig ett antal ggr i WoW. Det är helt kopplat till hans maskin dock tror jag för där är det maskinen som totalfryser och bootar om.

Det var det jag befarade att det bara är min burk det hänger på. Får se om det går bättre nu med ominstallationen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-01 12:54

Mage rules!!

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-11-05 00:34

Har både krasher i OS X (Mac) och XP (AMD X2) och vad jag kan se löser sig alla problem om jag är lite noga att ta "rätt" addons. Ta bort WFT- och WTB-katalogerna samt Interface, dvs. helt utan addons. Kör så och se om inte krasherna försvinner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-05 13:58

Tankar är stommen i vilken grupp som helst

1
Bevaka tråden