Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intrång i våra trådlösa Mac:ar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-27 16:56

Hej!
Ni har säkert hört talas om intrånget i en MacBook tidigare i år under Black Hat konferensen (om inte så kan ni läsa på en del här). De två säkrehetsexperter som genomförde attacken avslöjade inte hur de gick tillväga, men det tog inte lång tid förän andra kom på det. Nu verkar det som att dessa intrångsmöjligheter ska integreras i Metasploit.

Det här är ju som jag förstått det på en hel annan nivå än vanliga intrång över WiFi. Har Intel kommit med några uppdateringar till sina drivrutiner? Har dessa integrerats i några uppgraderingar från Apple? Mao: är vi fortfarande utsatta?

Intel släppte en lösning för detta en vecka efter Black Hat, har jag för mig...

Intrånget gjordes med ett tredjepartskort inte Apples egna.
Så kör du med Apples egna kort är det ingen fara.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-10-27 19:18

Demonstrationen gjordes mycket riktigt med ett tredjepartskort och -drivrutin. Maynor och Ellch (eller någon annan) har inte kunnat visa att säkerhetsluckan går att utnyttja på en fabrikslevererad MacBook. Därmed inte sagt att säkerhetsluckan inte existerar; dock verkar det som att den timing som behövs för att utnyttja den är nästintill omöjlig att uppnå.

Apple har släppt en fix för den här klassen av säkerhetsluckor, men de är noga med att påpeka att ingen har kunnat utnyttja dem ännu.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-28 17:26

Alltså kan man andas ut Härligt!

1
Bevaka tråden