Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur är dessa Motorolatelefoner?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-23 21:47

Jag funderar på en Motorola RAZR V3x eller RAZR V3i Metal. Vad har ni för erfarenheter av Motorolas lurar, gott folk? Jag tänker förresten inte betala en förmögenhet för en ny mobbe.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-23 22:14

Jag har en Razr V3:a. Har haft den i något år tror jag. Plus för designen och kvalitetskänslan. Alla funktioner jag behöver finns, men i jämförelse med Sony Ericsson och Nokia känns mycket osmidigt och föråldrat. Menysystemet är fult, men jag gillar att det går att konfigurera ordningen på ikoner och menyer lite som man vill. (Vet inte om det går på SE och Nokia?)

Batteritiden är ok, varken mer eller mindre.

Anledningen till att jag valde den var utseendet, jag gillar det fortfarande och har inte ångrat att jag köpte luren.

edit: Kalendern synkar fint med iCal, har inte testat att synka kontakter någon gång.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-23 22:20

Tycker Motorolas mobiler har väldigt ologiskt upplagda menysystem. Undvik.

Jag är på det hela nöjd med min RAZR V3:a och ser inte att det skulle vara svårare att navigera rätt i den än på någon annan nalle. Snygg och smidig synkning med OSX adressbok. Däremot har jag lite till och från råkat ut för att batteriet indikerar fel, kan ibland visa brandgula staplar som ju motsvarar att batteriet är nära nog tömt men efter *omstart* så visar det sig att batteriet är fullt. Efter 18 månader så håller batteriet fortfarande ganska bra standbytid. Har haft motagningsproblem då jag är inne på COOP ( Borås ), förefaller vara lite dålig då lokalernas väggar eller annan elektronik finns i närheten... men trots detta inget större problem som gör att jag skulle valt en annan nalle.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-24 00:28

jag har en v3 och tycker att det är den bästa jag någonsin köpt. Och då har jag använt telefoner som Sony Ericsson m600i, Nokia 7370, LG chocolate, Sony Ericsson k750i och ett par till.

Menysystemet är fult som stryk men det är en praktisk, pålitlig och smidig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-24 08:13

RAZR V3i Metal och den svarta varianten är i alla fall snyggast på marknaden just nu. Fler erfarenheter?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 09:45

som att köra mac m. windows 95...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-28 12:10

Hmmm, är det verkligen ingen mer som känner till det här?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-28 13:48

försöker du övertala dig själv? Det är synd, men som sagt Olas lurar har kassa menysystem. har använt (haft) en del själv ink V3 & måste säga att menyn verkligen är kass. man tröttnar fort på att använda luren ö.h.t. & ångrar att men inte köpte en fulare men enklare fån.... (men visst de är ofta snygga att se på. kvalitén är enormt varierande på deras modeller, vet inte hur bra "RAZR" är, sålde min fort).

Hade en Motorola V3x i en vecka (du läste rätt). Telefonen var snygg jovisst men det var det kassaste system jag någonsin sett. Menyerna var klumpiga, telefonboken var seg och väldigt konstigt upplagd. Jag menar, är det på något sätt tufft att INTE göra som alla andra mobiltillverkare och göra rätt funktioner till rätt knappar?

V3x var skön i handen men inte så mycket mer än det.

För övrigt tycker jag att kameran är helkass.

Det blev tillbaka på den stadiga linjen med Sony Ericsson för min del. Köpte en P990i och har aldrig varit mer nöjd med någon telefon.

Mitt råd är att du ska stanna så långt ifrån Motorola så gott du kan. Satsa istället på SE k750i, k800i, k700i eller varför inte M600 eller P990i.

Detta var ju som sagt också min personliga uppfattning om Motorola. Till alla er som älskar telefonerna: Roligt för er...

"är det på något sätt tufft att INTE göra som alla andra mobiltillverkare och göra rätt funktioner till rätt knappar?"

vad är rätt och vad är fel, det är ju en högst subjektiv åsikt.

de nallar du nämner är fina, men de har sina nackdelar de med. hade en M600 och pallade inte med den. buggig, seg och enligt mig en ogenomtänkt sätt o styra nallen. K750 likaså, måste säga att jag på sätt o vis tycker att SE´s menyer är lite röriga, inte för att motorolas ä bättre, men inte så mycket sämre som du vill få det till.men som sagt är det en högst subjektiv åsikt som säkerligen inte alla håller med om.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 09:07
Ursprungligen av Baltazar:

"är det på något sätt tufft att INTE göra som alla andra mobiltillverkare och göra rätt funktioner till rätt knappar?"

vad är rätt och vad är fel, det är ju en högst subjektiv åsikt.

att Olas menyer är dåliga är ingen subjektiv åsikt, det bara är så.

Ursprungligen av Baltazar:

"är det på något sätt tufft att INTE göra som alla andra mobiltillverkare och göra rätt funktioner till rätt knappar?"

vad är rätt och vad är fel, det är ju en högst subjektiv åsikt.

de nallar du nämner är fina, men de har sina nackdelar de med. hade en M600 och pallade inte med den. buggig, seg och enligt mig en ogenomtänkt sätt o styra nallen. K750 likaså, måste säga att jag på sätt o vis tycker att SE´s menyer är lite röriga, inte för att motorolas ä bättre, men inte så mycket sämre som du vill få det till.men som sagt är det en högst subjektiv åsikt som säkerligen inte alla håller med om.

Jag skrev ju att det var min åsikt... uppgradera mjukvaran på M600 och k750i så blir de smidiga. SE gör, till skillnad från Motorola uppgraderingar på sina telefoner.

1
Bevaka tråden