Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget störigt ljud från de nya MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-27 01:22

Tänkte bara säga till er att om ni inte redan visste att de nya MacBook Pro har inget störigt pip ljud eller moooo ljud. Skönt för alla de som får en sådan tyst dator. Min har varit på logik kort utbytte men ändå har jag ljudet och får köra quitembp

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-27 01:57

Kanske är lite tidigt att dra några slutsatser om den saken med tanke på hur många som har fått sina maskiner...
Jag vet bara ett par stycken som fått sina 64bits-maskiner. Har du andra uppgifter?

  • Medlem
  • 2006-10-27 23:03

Jag har läst de på macinsider

  • Medlem
  • Habo
  • 2006-11-06 12:23

Min nya MBP c2d är helt knäpptyst

  • Oregistrerad
  • 2006-11-08 11:24

samma här, har inte hört ett ljud från den än. Och värmen är inte alls så illa som jag trott, kan lätt ha den i knät

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-08 15:45

vad har ni för CPU temp?
Går fläktarna igång som dem ska när man gör något tungt nu?

Kan än så länge bara hålla med som i tidigare inlägg.
Inget missljud och ingen hetta ... Har iofs inte börjat arbeta tungt på den ännu, men jag hoppas inte det blir negativa förändringar då.

Måste bara uttrycka mitt nöjda köp och min glädje för den här mackapäären!

Det var ju bra. Men varför är inte sånt här en självklarhet?

mina fläktar varvar igång ordentligt när jag kompilerar saker, men varvar ner ganska snabbt igen

Fick min MB 15" 2,33 C2D igår och slogs direkt av att hårddisken låter bra mycket mer än min gamla Powerbooks.
Fläkten går på ganska snabbt också men inget av de ljuden stör mig nämnvärt.

Njuter faktiskt lite av dem.. Jävligt bra dator.

Ursprungligen av johan dansk:

mina fläktar varvar igång ordentligt när jag kompilerar saker, men varvar ner ganska snabbt igen

Jag håller med... Fläktljudet är mycket högt jämfört med en Macbook, men så länge man inte kompilerar, processar bilder eller likande så låter den ingenting.

Jämfört med min gamla 12" 1,33 så är fläktenvolymen högre, men värmestrålningen mindre.

  • Medlem
  • 2006-11-17 09:55

Priset, men även att jag gärna har en tyst dator gjorde att jag valde den långsammare modellen, och den är verkligen tyst. Klart tystare än min Powerbook 17".

1
Bevaka tråden