Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! MacBooken fungerar inte utan strömsladden!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-23 14:07

Har haft min macbook i ett halv år nu utan att haft några problem att tala om öht.

nu har däremot ett allvarligt problem dykt upp: datorn dör så fort jag tar ut strömsladden. detta trots att batteriet är fulladdat. den går alltså inte ner i viloläge utan stängs av helt.

jag vet att detta går på garantin men saken är att jag pluggar i usa nu och använder datorn till allt i skolan. har inte möjlighet att vara utan den under den tid det tar att kontakta apple sverige för att få den lagad. någon som vet vad felet kan vara? kanske någon inställning i datorn som jag råkat ändra..

Det bör vara ganska lungt, de har nog worldwide garanti på alla grejorna. Ring apple och be dem skicka ett nytt batteri åt dig. En kompis hade samma problem och det löste sig fort.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-23 19:22

vore ju helt underbart om det gick att lösa så enkelt.

men, kräver inte apple att få titta på min dator först innan de skickar över ett batteri till Boston?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-23 20:33

Du borde kunna gå till ett Apple servicecenter i Boston och få hjälp. De bör kunna titta på datorn på plats och ge dig ett nytt batteri.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-10-23 22:53

Testa att nollställa PMU (Power Management Unit) :
1. Stäng av datorm.
2. Ta loss batteri och nätsladd.
3. Håll ned Powerknappen i minst fem sekunder och släpp den sedan.
4. Sätt tillbaka batteri och nätsladd.
5. Starta datorn igen.

Det finns två fel som orsakar det här.
1.batteriet är fel
2. en liten kontakt är paj.

Antagligen har du ett X i batterisymbolen också!

  • Medlem