Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dum men nödvändig fråga - Om W-lan och booken

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag ska köpa mig en Macbook när den nya modellen kommer (det kan bli en lång väntan, ehm) och jag undrar hur det fungerar med det trådlösa nätverket. Det var tänkt att jag skulle köpa denna router:

LINKSYS WRT54GL W-LAN ROUTER 11G
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090496

och nu undrar jag vad som egentligen behövs. Visst kommer det gå att surfa på booken utan någon som helst externa sändare/motagare?

Jag sitter här och planerar hur många externa usb-mottagare som behövs för nätverket.

Mvh Thomas

Till MacBooken är det bara en trådlös router du behöver, sen e du igång!
Jag köpte en trådlös 3Com-router och den funkar helt ok.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 20:27

USB-mottagare? Varför skall du ha det?
Det är bara att köra direkt grabben!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-07 19:29

Lite roligt det där.. Folk tror man måste ha någon USB-mottagar-tjafs för sitt trådlösa nätverk.. Onödigt, nu i alla fall när man direkt kan koppla upp sig. Så himla härligt!

Men men, vet man inte måste man ju fråga.. Lite roligt bara att så enkla saker vet inte folk.. i Mac-världen är det ju så att " it just works " ..

dayweed: aa... verkligen roligt.... eller inte.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-07 20:26
Ursprungligen av northernlight:

dayweed: aa... verkligen roligt.... eller inte.

Det är visst roligt!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 20:23

ThomasT: om jag vore i din sits - dvs. utan trådlös router - så skulle jag vänta tills nya Macbooken släppts och kolla ryktessiterna för att se hur Windows identifierar det integrerade WLAN-kortet. I nya MBP:arna sitter ett 802.11 pre-N-kort. Köper man en matchande pre-N router kan man antagligen få rätt fina hastigheter när Apple väl bestämmer sig för att säga "TA-DA! ni har haft de nya, supersnabba 802.11N-korten i era datorer HELA TIDEN, och tack vare denna uppdatering kan ni utnyttja deras fulla hastighet också!". Antagligen.

1
Bevaka tråden