Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som beställt C2D imac 20"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 00:02

Har ni fått er orderbekräftelse än? Vet ni ifall era datorer är på väg?

När jag ringde i måndags och frågade när min kommer (som är en jag fått vid återköp/byte) så sa de att de skickar den direkt, och att jag får min c2d snabbt "prioritet 1" då det var fel på min gamla.

Jag använder fortfarande samma webbordernummer som innan. Apple kan se att den är på väg när jag frågar dem, men jag kan inte söka på den (tracking) via applestore. Jag har hellerite fått något mail om att den är skickad..

någon som är/har varit i samma dilemma?

  • Medlem
  • Boston
  • 2006-09-13 11:51

Beställde en 20" den 7:e som än så länge inte är skickad. Enligt Apple-store ska den skickas senast den 18:e vilket stämmer med de sju arbetsdagar som det stod när jag beställde.

Däremot vet jag sen tidigare att Apples trackingtjänst är ett skämt. Det går sällan att få speciellt mycke' info där, men det finns en annan sida, det bolaget som skickar, där man kan kolla. Ska se om jag kan hitta länken nå'nstans.

Såja, här kan man ibland hitta mer info: http://www.apecode.com/appletrack/

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 15:27

Gurra: Ringde Applestore nu..

Min är skickad, och jag får den imorgon, eller senast fredag.

Tack för länken. Skall kolla!

Edit: Woohoo!

13 sep 2006 13:52 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point <<<<<<<<<
13 sep 2006 00:27 Eindhoven Shipped From Originating Depot
12 sep 2006 15:28 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
12 sep 2006 15:27 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

  • Medlem
  • Boston
  • 2006-09-13 17:14

Ser bra ut för dig.

Tänk om dom bara kunde skicka min... Att ha den till helgen vore perfekt.

Beställde och betalade min 20" imac 26:e sep, den levererades hem till mig 18:e okt

Det tog dock 10 dagar för betalniningen att komma in via wire transfer

För mig tog det nästan exakt en vecka från det att jag beställde till att jag hade lådan framför mig.
Beställde fredag 13 oktober strax efter lunch
Fick datorn fredag 20 oktober strax efter lunch

  • Oregistrerad
  • 2006-10-23 13:28

Min imac 20" och sambons Macbook kom idag efter ca 1.5-2 veckors väntetid. Båda datorer verkar vara felfria och fungerar som väntat. Håller just nu på att installera Boot Camp så att jag kan spela mina gamla pc-*usch*-spel som tyvärr inte finns till mac....ännu. Men enbart därför kommer boot camp att användas. Aldrig annars.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-23 14:20

beställde onsdag kväll, datorn var hemma på måndag:), 20" iMac core 2 duo

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-23 16:31

Kan ni berätta om alla möjliga fel/konstigheter på nya iMacs av den nyaste serien? SKa bli en iMac 20" nästa år någon gång så jag undrar om det finns vanligt förekommande missar vilka man genast bör kolla upp.. Finns det inga, jamen då är jag bara nöjd!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-25 20:29
Ursprungligen av boris91:

Kan ni berätta om alla möjliga fel/konstigheter på nya iMacs av den nyaste serien? SKa bli en iMac 20" nästa år någon gång så jag undrar om det finns vanligt förekommande missar vilka man genast bör kolla upp.. Finns det inga, jamen då är jag bara nöjd!

Detta gäller iMac core 2 duo, och är de vanligaste mest överrepresenterade felen på denna modellen. Jag har letat problemen med ljus och lykta över hela internet de senaste månaderna, så jag anser mig ha lite koll på det iaf.

1. Yttre skador och fraktskador (som nifo tog upp)

2. Döda eller lata pixlar. (precis som på ALLA datorer)

3. Felaktig airport

4. Fläktar som slår emot fläktkåpan, och skapar ett tickande genomskärande ljud.

5. Att iMac väcker sig själv från vila. (fixas oftast med en ominstallation vad jag förstått)

6. Fläkten ligger på högt varvtal (fixas genom att zappa PRAM och / eller resetta SMC)

  • Oregistrerad
  • 2006-10-27 17:54
Ursprungligen av governor:

Detta gäller iMac core 2 duo, och är de vanligaste mest överrepresenterade felen på denna modellen. Jag har letat problemen med ljus och lykta över hela internet de senaste månaderna, så jag anser mig ha lite koll på det iaf.

1. Yttre skador och fraktskador (som nifo tog upp)

2. Döda eller lata pixlar. (precis som på ALLA datorer)

3. Felaktig airport

4. Fläktar som slår emot fläktkåpan, och skapar ett tickande genomskärande ljud.

5. Att iMac väcker sig själv från vila. (fixas oftast med en ominstallation vad jag förstått)

6. Fläkten ligger på högt varvtal (fixas genom att zappa PRAM och / eller resetta SMC)

Är glad att min imac 20" inte uppvisat något utav de 6 felen.

  • Medlem
  • 2006-10-24 00:59

Ja, du - enbart baserat på vad jag själv hade problem med så kan jag dränga till med:

1. Skadad fot
2. Repig / Skavd plast
3. Vita plaststänk på det "genomskinliga"

Sen kändes ju min beggad redan när jag packade upp den. Den nya som jag har hemma nu känns helt "tipp topp" dock. )

/Fredrik

1
Bevaka tråden