Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suddig skärm?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-25 18:08

Hej, har köpt en MacBook (svart, 2ghz, 512 ram, 80gb ) igår. Idag är skärmen irriterande suddig, jag har inte ställt in några konstiga inställningar (hoppas jag). Snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra.

PS. Varför är Safari så trög på att ladda hemsidor?

Ursprungligen av hobicat:

Hej, har köpt en MacBook (svart, 2ghz, 512 ram, 80gb ) igår. Idag är skärmen irriterande suddig, jag har inte ställt in några konstiga inställningar (hoppas jag). Snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra.

Börja med att kontrollera att inställningarna i Systeminställningar > Bildskärm är ställda som de ska. Det ska vara på den högsta upplösningen och miljoner färger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-25 20:15

Det är gjort, och det är 1280#800 och miljontals färger. Det olustiga är att när jag för första gången startade datorn fanns inte den suddiga skärmen, utan tillkom efter någon omstart eller två.

Det lät underligt. Kontakta Apple Support och hör med dem om vad det kan vara. Möjligen kan det vara något som är fel i skärmen. Du når dem på telefon 0771 199 519.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-10-25 23:56

Har du kommit åt ctrl+scroll så att skärmen är lite in zoomad?

Du borde ha skaffat dig 1 GB ram minne dessutom.....

  • Oregistrerad
  • 2006-10-27 22:31
Ursprungligen av anjuna_beats:

Du borde ha skaffat dig 1 GB ram minne dessutom.....

Hör det till denna tråd tycker du?

1
Bevaka tråden