Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös koppling till PB G4 17"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det nya kontoret blir enbart trådlöst och någon koppling till Internet vore tacksam.

Det finns de inbyggda korten att köpa, men är inte dom rätt dyra!? (Finns det ett kort begagnat är jag intresserad!!!)

Jag tänkte på en USB-koppling? Finns och fungerar det med den datorn? Jag använder min bärbara dator så pass lite att om det är en utanpåliggande USB-pinne absolut inte gör något.

Datorn är från hösten 2003 och jag har det OS som datorn skeppades med, vilket är inte det senaste utan det som kom innan.

Jag svarar mig själv. Jag var inne på OnOff idag och där fanns en USB-pinne för 400:- som, enligt kartongen och säljaren, skulle passa till min dator. Det är okej för mig att inte använda den inbyggda porten för AirPort... För den torde vara dyrare än 400:-!?

Hastighet bryr jag mig inte om! Bara att det fungerar, det är gott nog för mig.

Ursprungligen av Eclipse:

Det är okej för mig att inte använda den inbyggda porten för AirPort... För den torde vara dyrare än 400:-!?

Det kostar 480 kronor på Apple store.

  • Medlem
  • 2006-10-25 21:34

Jag tror du har köpt den i onödan. Din dator borde ha ett inbyggt Airport Extreme-kort. Titta i Program/Verktygsprogram/Systeminformation/Nätverk/Airport eller Systeminställningar/Nätverk/Nätverksportinställningar så ser du om du har inbyggd Airport.

http://apple-history.com/?page=gallery&model=pg4_17_133&performa=off&sort=date&order=ASC

1
Bevaka tråden