Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro och S-Video

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 11:35

Tjenixen!

Står och väljer mellan MB och MBPro på Applestore. Ett krav jag har är att kunna koppla datorn till min TV med S-video. MB verkar klara det med en adapter. Men jag hittar ingen info hos Apple om MBPro funkar. Nån som vet? Gamla Powerbook hade väl S-video utgång. Är den borttagen?

Mvh/Jens

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 12:01

Du behover bara en adapter. Har kopt en san adapter, har aldrig provat dock. Men jag antar att det ska funka:)

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-10-24 12:52

Den adapter du behöver är Apple PAL DVI-till-video-adapter det står konstigt nog inte att den passar till MacBook Pro, men den gör det.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 16:39

Blir knas att länka. Finns enligt apples info ingen till macbook heller. Vad gäller och vilken fungerar i så fall?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 18:15

Antar att det är denna ni menar.
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=M9267G/A

Och nu finns ju MBPro med Core Duo 2 så det lutar helt klart åt den.

Mvh/Jens

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 18:36
Ursprungligen av souljens:

Antar att det är denna ni menar.
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=M9267G/A

Och nu finns ju MBPro med Core Duo 2 så det lutar helt klart åt den.

Mvh/Jens

Det är mini DVI på MacBook. Det är det inte på den där. Har inte sett någon mini DVI till S-video till macbook.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-10-24 18:55

Den adapter som passar till MacBook Pro gen 1 och ganska säkert den idag annonserade gen 2, "+ Mac Mini och G5" skall kallas "Apple PAL DVI-till-video-adapter" det är alltså ingen mini-DVI utan en vanlig DVI till Video, skulle tro att det funkar med vilken sådan "från vilken PC fabrikant" som helst. På Apples tillbehörs sida under bildskärmar finns alla adapters.

1
Bevaka tråden