Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (2006-10-24)

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-10-24 13:11

(2006-10-24) (Blev fel i topicen.)

Nu är Apple Store Sverige nere, verkar inte som om att USA gått ner, eller kommer gå ner.

Det är något mysko, man kommer in på den då och då.

Update: Undrar vad de hittar på?

Nya MacBook Pro idag alltså.

Är du seriös Adrian?

Ursprungligen av Calleponken:

Är du seriös Adrian?

Alltså jag har ingen insiderinfo, men jag är beredd att sätta en fin slant på det.

Ursprungligen av doGG:

(2006-10-24) (Blev fel i topicen.)

Fixade det.

Okej, ja det låter ju fint. Hoppas någon som är ute efter en MacBook Pro blir glad

I stundens extas var jag tvungen att kolla upp lite ryktessajter!
http://www.macrumors.com/pages/2006/10/20061023220203.shtml

Xserve börjar levereras?

(eller har det redan börjat, utan att jag märkt det?)

Yay nu är Apple Store US också nere.

MacBook Pro såg ju ut exakt som PowerBooken gjorde, det vore ju kul om Apple gjort några yttre förändringar också, mer än bara byta ut Core Duo till Core 2 Duo.

Undrar om MacBook också får sitt nu, eller om det dröjer till november..?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 13:27

Hur lång tid brukar såna här uppdateringar ta? I snitt? Ni som hänger på updateknappen..?

Ursprungligen av Yorick:

Hur lång tid brukar såna här uppdateringar ta? I snitt? Ni som hänger på updateknappen..?

Inom en timme oftast. Jag har svårt att tänka mig att det beror på tekniska svårigheter, antagligen är det en ren marknadsföringsgrej för att få uppmärksamhet eller så kanske det handlar om att informera personalen eller nåt. Men det kan knappast vara så att de *måste* stänga ner bara för att byta ut lite information.

Personligen gör det mig inget om de väntar till November. Ny dator blir det när Leopard släpps, så jag vill egentligen ha uppgraderingarna av hårdvaran så nära inpå det tillfället som möjligt!

Men de kanske har lättare att synkronisera sina uppdateringar genom att stänga ner sajterna?

yes! ge mig ny mbp!

Och jag som var inne på MacSupport i Lund igår. Då sa dom att det inte skulle bli några uppdateringar av Mac Pro. Snart för jag se om de hade rätt. Silence is golden.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-24 13:48
Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

Och jag som var inne på MacSupport i Lund igår. Då sa dom att det inte skulle bli några uppdateringar av Mac Pro. Snart för jag se om de hade rätt. Silence is golden.

Neh Mac Pro tvivlar jag starkt på, däremot håller jag med Adrian om att MacBook Pro får sig en speedbump.

Tror inte heller att MacBook får någon speedbump - historiskt sätt så uppdateras Pro segmentet innan dom "vanliga" burkarna.
-Mats

Ursprungligen av MatsS:

Tror inte heller att MacBook får någon speedbump - historiskt sätt så uppdateras Pro segmentet innan dom "vanliga" burkarna.
-Mats

Men numera konkurrerar inte MacBook och Pro såsom iBook och Powerbook gjorde. Tror att om de speedbumpar så gör de det över hela linjen. Någon utseendeförändring tror jag inte på utan ett pressevent. Men jag tror ni blir besvikna, jag tror som sagt bara det är nya Xserve som börjar levereras som utlovat i slutet av oktober.

Ursprungligen av Hagelin:

Någon utseendeförändring tror jag inte på utan ett pressevent.

Näe, inte jag heller. Och traditionellt sett brukar höstuppdateringarna bara vara just "speed bumps". De stora förändringarna på de bärbara brukar nästan alltid komma på vintern-våren.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-24 14:18
Ursprungligen av Hagelin:

Men numera konkurrerar inte MacBook och Pro såsom iBook och Powerbook gjorde. Tror att om de speedbumpar så gör de det över hela linjen. Någon utseendeförändring tror jag inte på utan ett pressevent. Men jag tror ni blir besvikna, jag tror som sagt bara det är nya Xserve som börjar levereras som utlovat i slutet av oktober.

Förvisso så är MB ett komplement till MBP men å andra sidan så är ju inte MB ett alternativ för många presumtiva kunder.

Satt och funderade lite på Jobs klassiska devis Pro, Whoa och Go. Där som jag ser det MBP och MP är Pro, iMac (och även Mini - design och storlek) är Whoa, MB är således Go.

Jag tror det är viktigt att separera Pro-segmentet från de övriga av många anledningar.
Men vi får se vad som händer.

Apple store i slovakien är fortfarande uppe, så det är nog inget viktigt

http://store.apple.sk/IMC-Apple-Store/WebObjects/Asto.woa/

Hagelin, var nu lite glad för oss andras skull istället, eller är du himla sugen på xServe?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 14:06

Kom igen MacBook, kom igen!

  • Medlem
  • 2006-10-24 14:12

Ja den har varit nere en stund nu.

Över en timme, jag tror att nedräkningen kan börja.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 14:15

Hoppas att Icurve2 släpps samtidigt av griffin eller i dagarna.

  • Medlem
  • 2006-10-24 14:23

Apple-store-nere-hysterin är igång igen. Härligt!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-10-24 14:35
Ursprungligen av 3OPAH:

Apple-store-nere-hysterin är igång igen. Härligt!

Visst är det mysigt! Existerar det här fenomenet i någon annan bransch?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 14:36

inom 5 min, är min gissning

Bevaka tråden