Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny macbook till månadsskiftet okt-nov?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla macvänner!

Har precis sålt min PM G5 för att köpa bärbar ist. Vågar man beställa en macbook idag? Har läst rykten om att Apple ska uppdatera sin produktlinje nu i månadsskiftet, förmodligen blir det uppdateringar gällande för MB och MB Pro. Skulle ju vara fint med en macbook med Core2duo propp, inte sant?

Jag är musiker som sysslar med musikproduktion och jag har ganska begränsad ekonomi så MB Pro känns för dyr. Idagsläget verkar det dessutom som om MB och MB Pro inte skiljer sig så vålsamt mycket i prestanda i Logic, enligt de tester jag läst.

Är det nu någon som vet eller känner på sig att Macbooken kommer bli väsenligt uppdaterad inom kort? Om jag beställer en Macbook idag blir det nog en vit 2,0 Ghz.

Ska jag köpa nu eller vänta??

Med vänliga hälsningar

Erik

Köp nu, prestandan är det ingen större skillnad på om det blir en C2D eller om du har en vanlig CD tror jag inte iaf.... känns som om det kvittar faktiskt MBn räcker fint....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-24 01:21

Enligt http://buyersguide.macrumors.com/ kommer det kanske C2D till MBP redan denna veckan. Tror nog att de uppdaterar MBn samtidigt isåfall. Så det kanske kan va bra att vänta några dagar och se.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-24 12:23

Jag var nära att inte beställa pga alla rykten om att det ska bli en uppgradering på MB. Sen så kända jag bara ...nej...nu får det vara nog...jag vill ju ha en bärbar mac nu!!!..Så då tog jag och beställde och fick min Macbook igår(23/10)....och ärligt....yehaaaaaa!!!!! Jag har aldrig varit så nöjd med något köp någonsin....fast jag bara har fattigmansmodellen(1.83, 512 ram) så kan jag bara säga FY SJUTTON VA BRA!!!!

Visst vänta du ifall du måste ha en uppgradering....eller slå till nu och börja producera musik nu!!!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-24 12:27

Och vad gäller alla rykten...datumet har bara skjutits fram hela tiden....nu kommer den till expot...nej nu....nej nu strax innan thanksgiving...nej innan jul...nej första kvartalet nästa år...nej till våren...skulle de inte bara uppgradera MB pro...ehh nej....eller?????

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 20:33

och nu som ni redan vet så äre c2d till mbp. hoppas bara de kommer till vanliga mb.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-25 16:47

Vad som har stått ryktesväg så håller foxconn på med att ta över byggandet av macbooken istället för asus. Kan bli kul att se vad som händer. Förhoppningsvis lär det väl dyka upp en ny modell före Leopard så jag får skrotat min ibook

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-27 03:04
Ursprungligen av Snigeln:

Vad som har stått ryktesväg så håller foxconn på med att ta över byggandet av macbooken istället för asus. Kan bli kul att se vad som händer. Förhoppningsvis lär det väl dyka upp en ny modell före Leopard så jag får skrotat min ibook

Vet du om det gäller macbook pron med? Vilka gör den nu? Kan den nya modellen vara gjord av någon annan?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-28 15:55
Ursprungligen av Hagge:

Vet du om det gäller macbook pron med? Vilka gör den nu? Kan den nya modellen vara gjord av någon annan?

Enligt uppgifter kommer FoxConn endast göra macbooks, inga mbpros.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 20:33

Enda anledningen till att jag väntar till en c2d är att jag vill att alla fel på MBn skall vara lösta. Jag skiter fullständigt i c2d. Men att den funkar korrekt och inte brinner upp är viktigt haha. Därför väntar jag

1
Bevaka tråden