Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 2.0 ute

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-23 16:58

Borttagen länk

Men jag kör opera som sagt

Finns iaf phisingskydd, undo på tabbar, alla sidor man hade uppe när man senast avslutade kommer upp igen, osv, så bättre är den ju helt klart. Smart knapp längst åt höger bland tabbarna för att se vad alla är för något (blir ju svårt att se när man har många igång samtidigt..)

Rörigt

Senast redigerat 2006-10-24 15:33

Hehe, satt just och funderade på om jag inte skulle leta efter FF på Sunet – å så sitter du på länken! Tack Hagge!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-23 17:13

Är det den skarpa? Vet att den skulle först släppas idag men det sköts ju fram till i morgon. Kan det vara av en anledning?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-23 17:42
Ursprungligen av acke:

Är det den skarpa? Vet att den skulle först släppas idag men det sköts ju fram till i morgon. Kan det vara av en anledning?

Diret heter 2.0, aboutdialogen säger 2.0 och filen är från idag. Om det sedan är 2.0 eller inte vet jag inte, finns ingen officiell text på websidan men den kanske dyker upp först när filen finns på alla mirrors.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-23 18:44

Från hemsidan:

"Firefox 2 Release Candidate 3 (RC 3) is a preview release of our next generation Firefox browser and is being made available for download to Web application developers"

Det verkar som om den ska släppas officiellt imorgon. Release notes säger fortfarande Firefox 2 Release Candidate 3 enligt Roger Johansson, men annars verkar det vara den äkta varan. Kul!

  • Medlem
  • 2006-10-23 23:21

Någon som kan dubbelverifiera att detta är den skarpa versionen? Trevligt i så fall!

/Fredrik

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-23 23:21

Du Adrian, en fråga som inte alls har med ämnet att göra men ändå; när uti norden kommer adium 1?! Har ju väntat jättelänge nu, skulle inte den komma vid slutet av sommaren?

Du har koll har jag för mig på Adium.

  • Medlem
  • 2006-10-23 23:24

Intressant fråga, men ta det i en ny tråd eller skicka ett PM till Adrian. Här nosar vi Firefox.. =P

/Fredrik

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-23 23:27

Självklart (tittar avundsjukt på antalet inlägg hos nifo, och förstår min plats i flocken).

Eller nått sånt.

PS. Ska ladda ner FireFox imorn, se om det kan ersätta Safari.

  • Medlem
  • 2006-10-23 23:45

Nu ligger den officiellt på Versiontracker!

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19029

/Fredrik

Adzam, du har fått ett svar via PM.

Jag postar detta från nya Firefox 2.0 och så vitt jag kan se är det The Real Thing!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 10:43

Men varför inte som uppdatering i FF?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 12:17
Ursprungligen av bossep:

Men varför inte som uppdatering i FF?

Det ar ju inte den 'riktiga' FF 2.0 som e slappt. Det ror sig om en RC (#3).

Ursprungligen av eriken:

Det ar ju inte den 'riktiga' FF 2.0 som e slappt. Det ror sig om en RC (#3).

Jo, det verkar vara den "riktiga". Titta på den här sidan:
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/
Där finns både 2.0RC3 (från 16/10) och 2.0 (från 24/10).

Ursprungligen av eriken:

Det ar ju inte den 'riktiga' FF 2.0 som e slappt. Det ror sig om en RC (#3).

Så vitt jag kunde se var det den riktiga, se mitt inlägg från igår.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-24 17:03
Ursprungligen av eriken:

Det ar ju inte den 'riktiga' FF 2.0 som e slappt. Det ror sig om en RC (#3).

Nej, rc 3 ligger i ett annat dir, som är äldre.

Sista länken svarar ju inte på om det faktiskt är 2.0 eller inte, vad han än säger, eller något.

Ursprungligen av Hagge:

Till moderatorn: Varför tar du bort min länk och skriver felaktigheter?

Firefox 2 är inte lanserad. Länken är borttagen på utvecklarnas begäran, de vill inte att förhandsversionen som ligger på en utvecklarserver ska spridas.

/M

Ursprungligen av Hagge:

Nej, rc 3 ligger i ett annat dir, som är äldre.

Sista länken svarar ju inte på om det faktiskt är 2.0 eller inte, vad han än säger, eller något.

Själv känner jag mig lite blåst på konfekten. Visst ligger där två olika filer RC3 och den slutliga versionen. I mina ögon ser båda ut som samma. De har bara helt enkelt lagt upp RC3:an pånytt och kallat den fullversion. Eller är det någon som ser en skillnad på dessa?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2006-10-25 13:52
Ursprungligen av Bob the Builder:

Själv känner jag mig lite blåst på konfekten. Visst ligger där två olika filer RC3 och den slutliga versionen. I mina ögon ser båda ut som samma. De har bara helt enkelt lagt upp RC3:an pånytt och kallat den fullversion. Eller är det någon som ser en skillnad på dessa?

Nu när jag själv fått allt att fungera så undrar man ju varför i hela friden de inte lagt upp den som 2.0 från början?

Om man nu går till deras webbplats så finns den uppe att ladda ned. - Till slut.
Slut på frågetecknen kring versionen nu?

Ursprungligen av oqvist:

Om man nu går till deras webbplats så finns den uppe att ladda ned. - Till slut. Slut på frågetecknen kring versionen nu?

Ja, men jag är lika förvirrad!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 12:21

Har laddat ner nu. Om jag installerar följer då bokmärkena med eller?

Ursprungligen av bossep:

Har laddat ner nu. Om jag installerar följer då bokmärkena med eller?

Ja. Jag har precis installerat - i Windows på jobbdatorn - och där följde alla extensions och bokmärken med till den nya versionen.

  • Medlem
  • 2006-10-24 13:27

Klart det är den riktiga. Något annat hade stått i "om-infon" =P

/Fredrik

Firefox 2 är inte lanserad ännu. Folk som sprider länkar till diverse direktnerladdningar gör utvecklarna en otjänst.

Läs mer

/M

  • Medlem
  • 2006-10-24 16:29

Jag som var helt bombis på att denna var skarp. Men sen förstår jag inte - tipset jag fick i den här tråden om att det litter en skarp tvåa ute verkar ju stämma. Är det så att programmet inte är "redo" för allmänheten så lägger man väl inte ut den utan lösen eller nåt?

Men jag förstår ju frustrationen i ovan länk. =/

/Fredrik

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-24 18:12

All respekt för moderatorerna som sköter detta forumet utmärkt, men Firefox 2 finns faktiskt i en nyskapad katalog på Sunets FTP. Jag kör versionen nu och hittar INGEN information om att det är Release Candidate 3. Verkar helt klart vara den skarpa versionen. /Vaiden

Ursprungligen av Vaiden:

All respekt för moderatorerna som sköter detta forumet utmärkt, men Firefox 2 finns faktiskt i en nyskapad katalog på Sunets FTP. Jag kör versionen nu och hittar INGEN information om att det är Release Candidate 3. Verkar helt klart vara den skarpa versionen. /Vaiden

Jag betvivlar inte att den finns. (Hoppas den finns, med tanke på att den snart ska släppas). Men att den finns betyder inte att den är officiellt lanserad av utvecklarna.

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 18:16

A-ha jag tittade pa getfirefox.com av ngn anledning

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 21:08

Jag kör 2.0 nu och jag ÄLSKAR det. Mycket snabbare och skönare än tidigare versioner.

Bevaka tråden