Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

klicket vid minnesbyte...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis installera 1 gigs minne i min macbook, verkar funka fint. men har en fråga, när jag skjuter in den får jag in den till vad jag tycker är hela vägen in, i jämförelse med det andra minnet. men hörde aldrig ngt klick. jag testade att ta ut det, skjuta in igen och lyssnade nogrannare och hörde inget klick. testade ta ut det andra minnes, skjuta i det igen, inget klick.

finns det en risk att mina minnen nu sitter där och fungerar fint men inte är fastlåsta? man vill ju inte få en fetkrasch bara för att minnena sitter och glappar....

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-23 18:33

Ska det vara ett klick???
Jag installerade ett 1gigs minne i lördags åt en switchande kompis. Inget klick, men den rullar som tusan.
Har jag missat något?

Yes!!

egentligen är alltså fråga, klickar det ordentligt jämt så man hör? eller är jag för mesig och helt enkelt ska trycka mer...

som sagt, datorn hittar och bråkar inget.

från manualen, "det hörs ett svagt klickljud när minnena fäster rätt"

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-23 18:39

Svagt va ordet.

Yes!!

när det gäller datorklick känns svagt oerhört subjektivt, tänkte bara kolla så det var fler än jag som missat klicket. då sitter de nog som de ska.

Hos mig var det inget klick. Jag fick trycka ganska hårt innan de var på plats. När de väl var på plats så "kändes" det att de gick in som de skulle och då satt de lika djup jmf med hur orginalminnena satt.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-10-23 21:05

Inget klick för dig... kanske vi får en trevlig överaskning

här gick de in relativt lätt, det tog emot i slutet och en aning mer tryck så gled de på plats. utan klick.

japp. överraskningar är sällan bra när det kommer till datorer...

1
Bevaka tråden