Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställningsformulär - ej php

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på med att göra en websida åt en bekant som har ett par produkter som han säljer. Han vill använda Telia eftersom det är billigast. Men då kan jag inte använda php för ett beställningsformulär. Finns det nåt annat jag kunde använda?

henrik

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-10-22 20:28

Har inte Telias webhotell php? Märkligt.

Men för att svara på frågan: asp är ju ett alternativ. Kolla med webhotellet, de brukar ha färdiga script för sånt.

http://webbhotell.telia.com/phpserver.html

Enligt denna sida så har telia php på sitt webhotell. CGI är ju annars ett alternativ.

Sen finns det ju gott om billiga webbhotell som stödjer PHP, mySQL med mera. 140kr/månaden är inte direkt billigt.

Det jag pratar om är det utrymme man får när man har Internetuppkoppling från Telia. Telia Webhotell måste väl vara nåt annat som jag inte känner till. Vad jag sett så har man bara ett antal cgi-scripts som jag inte förstår mig på.

Ursprungligen av Konfysius:

Det jag pratar om är det utrymme man får när man har Internetuppkoppling från Telia. Telia Webhotell måste väl vara nåt annat som jag inte känner till. Vad jag sett så har man bara ett antal cgi-scripts som jag inte förstår mig på.

Jag är inte helt säker. Men jag tror inte man får använda det utrymmet som följer med ens Teliakonto till kommersiell verksamhet. Alltså att sälja saker mot vinst är inte tillåtet.

Ursprungligen av pertoyra:

Jag är inte helt säker. Men jag tror inte man får använda det utrymmet som följer med ens Teliakonto till kommersiell verksamhet. Alltså att sälja saker mot vinst är inte tillåtet.

Hmm. Jag har inte sett av nån sådan paragraf. Dessutom så behöver väl Telia inte veta av allt.

Jag _har_ föreslagit ett separat webhotell men han är så låst i det att han "betalat" för webutrymme så han har svårt att mentalt lösgöra sig från det. Jag kan nog fixa ett bra webhotell om det skulle till det.

Tillbaka till problemet - nåt script i Java kanske? Ett kontaktformulär räcker i värsta fall.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-23 14:00

Cliche är ett hotell som fungerar hyffsat bra jämförelsevis med deras kostnad

www.cliche.se

1
Bevaka tråden