Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Pismo

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag trodde jag kunde alla Pismons knep vid det här laget, men jag kom nyligen över en Pismo i fint skick som jag tänkte utrusta en behövande bekant med. Tyvärr verkar den ganska opålitlig. Det är ibland svårt att starta den. Jag trodde det var dött PRAM-batteri, men den var svår även med batteriet urdraget (känt knep när en Pismo inte vill starta för att PRAM-batteriet är dött), och med fräscht batteri är det inte heller bra. MEN, varje gång jag haft loss CPU-kortet och tryckt dit det igen så startar den glatt.

Vad kan detta vara för fel? Nollställer jag någonting speciellt när jag lossar CPU-kortet, eller sitter kortet helt enkelt inte säkert? Fast då tycker man att den skulle stupa under gång och inte bara efter att han varit avstängd.

I övrigt är Pismon mycket fräsch, hel och utan märkbart slitage, så det är värt att envisas lite.

Ingen? Jag misstänker att CPU-kontakten inte sitter riktigt bra, att den t.ex. är skitig eller lite oxiderad, men vad gör man bäst åt det?

Jag tror du har glapp. Min pismo har nåt i den stilen mellan PMU och moderkort. Jag köper en nästan komplett Pismo för att plocka reservdelar från, tills den funkar igen.

1
Bevaka tråden