Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powebook G3 Pismo & CD-r

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Power Book G3 Pismo och vill lägga musik från Internet (mp3-filer) på en CD-skiva. Har tagit hem först itunes 2 för att testa och har också ett program som heter Toast 3.5.5. installerat.

Problemet är att det inte händer någonting alls när jag sätter i den tomma CD-r skivan i Pismon. Det går att se DVD-filmer, går att spela CD-skivor men den kan inte läsa tomma skivor.

Hur gör jag för att komma vidare i det här?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-20 03:20

är du säker på att du har en cd-brännare? tror inte att det släpptes ngn pismo med brännare som standard, ingen i min iallfall...

Jonaz har rätt, det fanns inga brännare i Pismo, som standard.
Går att knåpa in en om man har lust, eller köpa färdiga som passar i facket.
Finns på diverse nätbutiker, t.ex:
http://www.wegenermedia.com/pismoslotdrives.htm

Jag köpte min superdrive (Samsung SN-S082) för 500 spänn på svensk postorder. Det är bara att skruva loss de yttre delarna från den gamla (ofta dåliga) DVD-spelaren och montera i den nya. Det som är knepigt om alls möjligt är att flytta frontplattan. Man får vara lite försiktig med skruvarna bara, de är hemskt små så man ska använda en bra mejsel som verkligen passar.

Har man en gammal 8080B-DVD så är det bara att slänga den efteråt. Har man den andra, bättre modellen (vilket antagligen rimbaud65 har eftersom den läser både DVD och CD) så kan man spara den som reserv.

1
Bevaka tråden