Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam trådlös fildelning Mac - Netgear - PC

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter med en iMac core2duo, Netgear WGR614, och en XP-laptop.

Såväl macen som pcn fungerar snabbt och bekymmersfritt mot internet. Men när jag skall överföra filer mellan datorerna så går det ruskigt segt. Dryga 200 minuter för 1,5gig. Jag kan inte ens streama film från mac till pc med 54mpbs nätverk där båda datorerna har utmärkt kontakt med routern, vad göra?

Vad använder du för program/protokoll för att överföra filerna? Är det inte uppkopplingen som är slö är det kanske där problemet ligger.

Eftersom jag är något av newbie när det gäller nätverk så är mitt bästa svar på den frågan att Jag använder "dela-ut-funktionerna" i OSX och XP...

Eftersom ingen kunnig människa hoppat in med ett svar kan jag tipsa om att överföra filer med ett annat program. Exempelvis chatprogram (icq, msn...) brukar ha en filöverföringsfunktion eller så kan du starta en secure shell server (sshd) på macen (jag vet inte exakt hur) och använda gratisprogrammet winscp.

I så fall, om hastigheten blir högre vet du att det är fildelningsprotokollet (mac kör väl med samba för att byta filer med windows?) som är felkonfigurerat på något sätt. Om inte, vet du att det är något annat.

1
Bevaka tråden