Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ADSL i Borås snart snabbare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Följande är nog bara intressant för de som bor i Boråstrakterna. Ringde nyss Borås Energi ( Bornet ) som är en av de aktörer som leverera ADSL i Borås. Dom är lite sent ute med snabbare uppkopplingar men berättade att man nu i vecka 45 kopplar på sin första station som ger 24 MBit/s. Jag ringde egentligen för att höra hur lång uppsägningstid som jag har hos dom - hade noterat att Bredbandsbolaget nu nått till min lilla ort utanför Borås ( Äspered ) och kan ge mig 24MBit/s istället för de 8 som Bornet nu ger mig. Tyvärr kunde Bornet inte ge besked om utbyggnadstakten men det kan kanske vara värt att vänta istället för att byta till Bredbandsbolaget. Bornets kundtjänst kunde inte ge besked om prisbilden men man kan ju gissa att dom ligger i nivå med andra aktörer.

Kompletering: Dom sa att man börjar med 24/1 och i april ökar på till 24/3

Det kan vara idé att be dem mäta din telelinje innan du bestämmer dig. Hos mig, också en bit utanför Borås, levererar BBB 24mbit till min telestation, men till mitt jack uppnås max 12-13mbit. Visserligen ger BBB mig dessa 12-13mbit till samma pris som 8, så det är ju hyggligt

Jag har 690 meter till teleskåpet, vad har du? Hastigheten faller ju med avståndet mellan modem och teleskåpet.

Ursprungligen av Olle@mac:

Jag har 690 meter till teleskåpet, vad har du? Hastigheten faller ju med avståndet mellan modem och teleskåpet.

Det är ju bara att gratulera till en välplacerad telestation:) Jag har beytdligt längre, kommer inte ihåg antalet meter, men det var väl bortåt 1500 eller så vilket sätter sina begränsningar.

Jag tror att det är max 8MBit som gäller hemma hos min pappa.
Vi bor liksom lite avlägset, samt har vi den sista telefonledningen av den långa kabelhärvan som vajar i luften på stoplar.

1
Bevaka tråden