Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple distribuerar virus

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ooops! Kul att de inte kan låta bli att göra sig lustiga över Windows virusproblem.

Citat:

We recently discovered that a small number - less than 1% - of the Video iPods available for purchase after September 12, 2006, left our contract manufacturer carrying the Windows RavMonE.exe virus. This known virus affects only Windows computers, and up to date anti-virus software which is included with most Windows computers should detect and remove it. So far we have seen less than 25 reports concerning this problem. The iPod nano, iPod shuffle and Mac OS X are not affected, and all Video iPods now shipping are virus free. As you might imagine, we are upset at Windows for not being more hardy against such viruses, and even more upset with ourselves for not catching it.

http://www.apple.com/support/windowsvirus/

(Via AppleInsider och ThinkSecret)

Hur hamnar ett virus där? Nu vet jag inte hur de monterar en iPod men nog borde det inte vara så lätt att få in ett virus där?

//Stefan

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-10-18 09:13

Troligen formatteras hårddiskarna på något vis Och den maskin som gjorde det hade väl virus då. Det smittar ju alladeles hemskt de där fönstervirusen

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 10:53

Det är väl inte så svårt att få ett virus på en extern media... Viruset sprider sig helt enkelt till alla hårddiskar/media. Jag antar att de använt en Windowsburk för att installera operativsystemet på iPodarna. På nåt vänster. Inte vet jag hur de gör

iPod monteras alltid som hårddisk när man ansluter den till Windows, även om den direkt avmonteras då den har uppdaterats.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 00:39

Tur man kör mac då

Tänkte mest på att de borde monteras i en ganska säker miljö, datorerna som installerar OS på en iPod borde inte stå i kontakt med internet? Eller i så fall borde de ha ett ganska så bra virusskydd, tänk om hela tillverkningen måste ligga på is på grund av virus? (Jag ifrågasätter inte att det har hänt, men jag tycker att det borde vara en stängd miljö)

//Stefan

1
Bevaka tråden