Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högerklicket strejkar på Mighty Mouse

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis fått min Mighty Mouse och den verkar funka som den ska, förutom när jag högerklickar. Får inte upp kontextmenyn. Jag har den inställd som "sekundär". Vad har jag gjort för fel? Nån som vet?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 16:14

Du måste lyfta vänsterfingret när du högerklickar.

Jag har bara ett finger på musen!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 17:26

Ser det ut så här i dina inställningar? I så fall ska det fungera...

Japp! Ska boota om datorn och se om det blir bättre.

Nej, det hjälpte inte med reboot. Får ringa Macoteket imorrn. Ahrrrg!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 20:03

byta/ta ut batterierna?

Vi har tre MM i huset numera och en av de trådlösa sas uppvisa samma problem. Sönerna upptäckte att den funkade korrekt efter att de bytt eller bara tagit ut och satt i batterierna igen. Ingen långsiktigt lösning tyckte jag men efter några veckor och några batteriinsättningar fungar den utan klagomål numera...

Inte vet jag om det var placerboeffekt men hjälpte gjorde det i alla fall

Annars om du bor i Stockholm åker du bara förbi MacRent på Birger Jarlsgatan 108
och får den utbytt direkt de har de mesta i lager och har hand om Apples garantiärenden.
Ta med kopia på kvittot eller SNR på maskinen så löser det sig nog innan helgen..

  • Medlem
  • 2006-10-19 17:58
Ursprungligen av PowerBookman:

Annars om du bor i Stockholm åker du bara förbi MacRent på Birger Jarlsgatan 108
och får den utbytt direkt de har de mesta i lager och har hand om Apples garantiärenden.
Ta med kopia på kvittot eller SNR på maskinen så löser det sig nog innan helgen..

Gäller "inlämnande på närmaste serviceverkstad" all hårdvara med tillbehör som har med Apple att göra? Köpte just en iMac och skulle vara glad att slippa skicka denna om något skulle hända.

/Fredrik

Provade Macx's tips och tro det eller ej, det funkade på stuberten! Alltså, jag bara plockade ur och satt i batterierna igen. Macx – du borde jobba med sånt här

1
Bevaka tråden