Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wii mot 24''?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja... är det tvkort som gäller om man vill köra Wii mot en imac24? Samma sak som gäller om du vill köra in en 360tex som stödjer 1080p? eller finns det ingångar på imacen?

Så sant så, det är tv-kort som gäller. Se till att få tag i ett som har ingångar för s-video eller komposit, så får du bättre bild än om du måste gå omvägen via en RF-modulator.

Man kan även använda en DV-kamera som analog -> DV-konverter.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-07 02:45

Jag har ingen koll på vad för ingångar man kan få på en iMac men på Gamecuben kunde du skaffa en kabel som gav DVI också, så om det finns en DVI-ingång eller genomgång eller så så skulle det fungera också, antar jag.

Ursprungligen av Hagge:

Jag har ingen koll på vad för ingångar man kan få på en iMac men på Gamecuben kunde du skaffa en kabel som gav DVI också, så om det finns en DVI-ingång eller genomgång eller så så skulle det fungera också, antar jag.

Tyvärr finns det inte någon sådan port på iMacen.

det är ju en anledning att köra en pc (doh!)... fyfan... måtte det fixas... vill ju iaf kanske kunna köra en xbox360 eller nått... så en sån ingång snälla måtte det fixas...

ÄR det troligt?

Ursprungligen av northernlight:

ÄR det troligt?

Nej, jag tror inte det. Det är en finess som inte så jättemånga efterfrågar, och som skulle kunna vara i vägen för de som inte använder den. (om den är felbyggd vill säga.) Dessutom så är Apple inte så pigga på att göra "nisch-finesser". Avsaknaden utav kortläsare är ett sånt exempel.

Ursprungligen av northernlight:

det är ju en anledning att köra en pc (doh!)... fyfan... måtte det fixas... vill ju iaf kanske kunna köra en xbox360 eller nått... så en sån ingång snälla måtte det fixas...

ÄR det troligt?

Tänkte bara höra hur du tänkte där? Har inte sett nån PC med DVI-In. DVI-I står för DVI-Integrated och inte DVI-In. Och varför skulle du vilja ha DVI-In på en dator? Det är ju till skärmen du vill ha DVI-In, inte till datorn (såtillvida du inte ska spela in saker på Datorn, då kan jag se fördelen).

Nu är ju förstås problemet att iMacen är både dator och skärm i ett. Men jag vänder mig mot dina tankegångar att du istället måste köpa en PC. Det gör ju ingen skillnad. Blir samma problem där. Köp istället en skärm till Wiin istället för att köpa en PC. Bra mycket billigare då du kan få en grym skärm för samma pris som en PC.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Tänkte bara höra hur du tänkte där? Har inte sett nån PC med DVI-In. DVI-I står för DVI-Integrated och inte DVI-In. Och varför skulle du vilja ha DVI-In på en dator? Det är ju till skärmen du vill ha DVI-In, inte till datorn (såtillvida du inte ska spela in saker på Datorn, då kan jag se fördelen).

Nu är ju förstås problemet att iMacen är både dator och skärm i ett. Men jag vänder mig mot dina tankegångar att du istället måste köpa en PC. Det gör ju ingen skillnad. Blir samma problem där. Köp istället en skärm till Wiin istället för att köpa en PC. Bra mycket billigare då du kan få en grym skärm för samma pris som en PC.

lecture someone who doesnt know... mycket väl medveten om ovanstående.
MEN då mac mini är för slö och macpro för dyr så återstår bara en pc med SKÄRM... DET är där skärmen kommer in i leken Kanske var något otydlig... hade kunnat spara dig några rader...

alternativet är ju en billig skärm + imac... men nja... tror inte det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-08 17:29

Skaffa en Dell 2007WFP som har DVI-I för en Mac Mini eller en Mac Pro, VGA för en X-Box 360, S-Video för annan äldre konsoll och komposit-video för en gammal videospelare med tuner (så kan du se på vanlig TV på skärmen också).

Ursprungligen av beh:

Skaffa en Dell 2007WFP som har DVI-I för en Mac Mini eller en Mac Pro, VGA för en X-Box 360, S-Video för annan äldre konsoll och komposit-video för en gammal videospelare med tuner (så kan du se på vanlig TV på skärmen också).

jaja självklart... men jag vill ju köra imac ^^ haha man kan kanske inte få allt...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 19:43

så då är det möjligt om jag har fattat allt rätt att sammanfoga en Imac 24" med en Miligan Eyetv o sedan köra wii eller en 360 eller förstod jag allt fel nu?

tilly: ja det är det... med kvalitetsförlusten blir ju smått äcklig...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-18 19:41

Det hade ju varit tråkigt att köra Wii, som bara klarar SDTV mot en iMac 24" som klarar 1080p...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-24 17:57

har du ngn mac northernlight?

Ursprungligen av eriken:

har du ngn mac northernlight?

mmmm... i have... bärbart...

1
Bevaka tråden