Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple köper Silicon Color!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 09:33

Kan tyvärr inte så mycket om deras produkter. Tydligen vara riktigt bra färgkorrigeringeprogram.

http://www.siliconcolor.com/

Verkar vara färgkorrigering för filmproduktion så det ska väl byggas in i Final Cut Pro-familjen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 10:35

Antagligen så smetas väl produkterna ut över alla Apple pro-video apps. Efter vad jag har hört så är det nödvändigt. FCP´s färgkorrigering ska tydligen inte vara speciellt bra.

Hur pass bra är Shakes färgkorrigering? Någon som vet?

Hur som helst, alltid kul när Apple köper upp företag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 12:31

Final Cut Pro har en bra färgkorrigering.

Final Touch är mycket bättre.

Shake används inte för färgkorrigering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 13:00
Ursprungligen av Erik.dv:

Final Cut Pro har en bra färgkorrigering.

Final Touch är mycket bättre.

Shake används inte för färgkorrigering.

Haha! Ja så mycket visste jag.

Då kan man hoppas att iMovie får ta över Final Cut Pros färgkorrigering och att Final Cut Pro får en förbättrad färgkorrigering som använder teknik från Silicon Color. Det låter väl inte helt otroligt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 16:32

Detta är stort

Björn: Nej, det tror jag inte - det är på tog för komplicerat för "gemeneman". Troligen får iMovie på sikt mer "auto-fix-my-image"

Troligen ser vi en bättre färgkorrigering i Final Cut Express (det som finns i FCP idag). Kanske ser vi en ny produkt från Apple som bygger på FT eller att FT byggs in i FCP samt att det finns kvar som fristående produkt. Kanske får hela Final Cut Studio en ny "color correction engine" som lever mellan programmen (hoppas!).

NAB'07 blir spännande…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 19:33

Ok, nu kommer jag igen. Har pratat med en vän som i alla fall säger att FCP inte alls har tillräckligt bra färgkorrigering och är nu mycket glad över detta.

När är NAB'07?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 02:55

Allt är relativt vad gäller saker o ting. Jag tycker man kan komma ganska långt med vad som finns i FCP, men givetvis kunde saker vara bättre, mycket bättre rent av.

NAB 2007 är runt 10-14 April (vet inte exakt datum).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-23 17:15

Ja, det är ju klart. Det jag skrev är ju tämligen värdelöst utan info om vilken nivå han jobbar på. :">

Edith & Siri: stavningen

1
Bevaka tråden