Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD i iMAC G3?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 14:34

Vill använda min gamla trayloading g3 iMac som extratv. Kan man byta CD läsaren mot vilken intern DVD läsare som passar fysikalisk?

  • Medlem
  • 2007-02-20 16:53
Ursprungligen av McMick:

Vill använda min gamla trayloading g3 iMac som extratv. Kan man byta CD läsaren mot vilken intern DVD läsare som passar fysikalisk?

Hakar på tråden: Har en iMac g3 350 mhz som sköter sig oklanderligt. Har en 400 mhz som inte gör det. Startkrånglar och skärmflimrar. Brukar gå med slag men inte alltid. Nu frågan: Kan jag ta 400 dvd:n till 350 som har enbart cd-r? Går det att flytta över Firewire till 350:n? För att gå andra vägen och flytta delar från 350 till 400 verkar vara allt för komplicerat.

DVD'n borde gå att flytta, men firewire är såvitt jag vet integrerat på moderkortet. Vilket blir lite lätt jobbigt att flytta utan att flytta med problemen.

Nä tyvärr! (förtydligande: det gäller första frågan om vilken DVD som passar i tray-imac. Det går att sätta i en DVD och använda som läsare brännare. Det är filmuppspelningen jag är mycket skeptisk till.)
Tray-imacen kan inte spela upp DVD-filmer OK. Den orkar inte med avkodningen. Att det fungerar i DV-imacarna beror på extra hårdvarustöd för Apples dvd-spelare. Ett sätt att prova är att köra en DVD-fil via VLC på tray-imacen. Om inte det blir hackigt så fungerar det, men det fungerar ganska dåligt på en DV trots att dvd-spelaren fungerar ganska bra.

Senast redigerat 2007-02-21 15:33
1
Bevaka tråden