Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har den kommit

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har min Mac Pro kommit ... har den precis brevid mig
dock får fick jag Airport & Bluetooth modulerna samt ram minnerna separat .. så jag får montera det själv ... men vem klagar .. inte jag i alla fall .... åker och köper en ACD 23" imon ... jippi .. eller rättare sagt... ÄNTLIGEN !!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-16 16:20

omg.. avundsjuk!!

Grattis!!!!:D

Det skulle vara schysst om du kunde lämna en rapport efter du har monterat AirPort-kortet. Min Mac Pro har kass trådlös mottagning. Mindre än halva mätaren på signalstyrka. Min MBP däremot har full styrka i hela lägenheten.

Ursprungligen av daniel_side:

Grattis!!!!:D

Det skulle vara schysst om du kunde lämna en rapport efter du har monterat AirPort-kortet. Min Mac Pro har kass trådlös mottagning. Mindre än halva mätaren på signalstyrka. Min MBP däremot har full styrka i hela lägenheten.

min Leverantör håller just nu på att kontakta deras service support ... det verkar nämligen som det sanknas antenn-kablar för min Mac Pro ...

både Bluetooth modulen samt AirPort modulen skall vara anslutna med små svarta kablar ... BT-märkt kabel till BT modulen och 1 & 2 märkta kablar till Airport modulen ..

kanske idée att kolla om dina moduler är anslutna till dessa antennkablar ? ...:tveksam:

så här skall det se ut .. det gör det INTE på min Mac Pro ...
jag har tydligen Mac Pro rev 1.1

Senast redigerat 2006-10-17 09:09

mmm nu har man sin 23tum ACD

När jag fick datorn så var kablarna inte fastmonterade. De ligger gömda bakom moderkortet och kan vara rätt svåra att komma åt. Det var rena turen att jag lyckades få fram BT-kabeln. AirPortkablarna var lättare att komma åt. Jag satte fast dem som det anges i sevicemanualen. 1 & 2 på AirPortkortet och BT till Bluetooth. Har även provat 2 & 3 på AP och 1 på BT som någon skrev på Macrumors. Det sades att kablarna var felmärkta eftersom den BT-märkta kabeln tydligen funkade dåligt med BT-modulen. Det gör dock ingen skillnad. BT funkar fint men AP är kass.

Jag var hemma hos en polare som köpt en 24" iMac och hans AP var lika dåligt som mitt. Jag hade med min bärbara och hade full styrka på den. Wierd...

Visst är ACD 23" bra! Jag är supernöjd med min!

nu har jag fått upp utrustningen hemma ... utan tveckan så är Mac Pro och min ACD 23" mitt bästa köp någonsin ....

skall posta några bilder när jag städat klart .. blev riktigt nice

det enda som kanske stör är väll ljudet av när hårdiskarna jobbar ...

har inte kunnat testa mitt Airport än fast enligt min leverantör skall det fungera kanon .. hade nämligen beställt Bredband för 3-4 veckor sedan .. men så fick jag veta genom att ringa företaget där jag beställt bredbandet att dom slarvat bort min beställning .... ... jaja .. du har jag beställt det igen och väntas kunna testa mitt Airport om 2-4 Veckor :-/ ...

Ursprungligen av Tussen69:

det enda som kanske stör är väll ljudet av när hårdiskarna jobbar ...

Är det "hårddiskknatter" eller vibrationer som stör?
Jag hade problem med med vibrations-oljud när jag stoppade i extradiskar. Det var slädarna som vibrerade. Skruva fast diskarna riktigt hårt och bänd lite i den delen av släden som man tar tag i när man drar ut den. Jag fick experimentara mig fram lite innan alla tre diskarna var tysta.

Ursprungligen av daniel_side:

Är det "hårddiskknatter" eller vibrationer som stör?
Jag hade problem med med vibrations-oljud när jag stoppade i extradiskar. Det var slädarna som vibrerade. Skruva fast diskarna riktigt hårt och bänd lite i den delen av släden som man tar tag i när man drar ut den. Jag fick experimentara mig fram lite innan alla tre diskarna var tysta.

vet ej ... kan vara vibrations störning ... fast mest hårddiskknaster ...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 12:40

Tussen: du får uppdatera din profil för det var väl inte en G5 du köpte? =D
2.66 eller 3.0?

Ursprungligen av bossep:

Tussen: du får uppdatera din profil för det var väl inte en G5 du köpte? =D
2.66 eller 3.0?

sådär .. avklarat ...

jag köpte :

Mac Pro 2.66Ghz Xeon,
750 GB HD, 2 GB RAM, Bluetooth & Airport, 23" Apple Cinema Display.

1
Bevaka tråden