Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soundsticks döda

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har soundsticks med sub, gamla modellen med endast usb.

De syns i ljudvalsinställningen men låter inte ett smack annat än då jag drar ur strömkontakten , då det knäppper till.

Kan tillägga att det åskade i somras och jag tror att det hände då... men ej säker.

Kan man laga själv eller vart skall den skickas?:'(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 11:31

Och volymen på själva soundsticksen är på, gjorde det själv härom dagen...

/Tangen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-17 11:34

Om åskan varit framme kan det vara nätdelen. Det har hänt mig en gång, finns att köpa som reservdel.

Volymen är på.
Nätdelen?
Det lyser i suben och datorn hittar sticksen är det ändå nätdelen?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-17 12:34

Nä, då är det nåt annat.

Suck, var lagar de såna grejer?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-17 12:40

Har du provat med en annan USB-port?
På min PB är en av portarna död.

Har provat på PB, gammal G4, och G5

Inte för att vara den, men dubbelkolla att volymratten på subban är rätt. Inte bara volymen i datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 14:28

jag vill nte heller vara -men även på sticksen sitter en ratt/knappar

Ursprungligen av Tangen:

jag vill nte heller vara -men även på sticksen sitter en ratt/knappar

Nej, det gör det inte alls. Han har första versionen med bara USB. Samma som jag har. Och den enda ratt som finns är på subban.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 14:34
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Nej, det gör det inte alls. Han har första versionen med bara USB. Samma som jag har. Och den enda ratt som finns är på subban.

aha, ser nu på kontorsparet att dom inte har någon ratt - så det är som du säger.

/Tangen

Japp bara ratt på suben och den är kollad.
inget ljud...

Jag har ett par som pajat oxå. /suck

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 17:32

Mina Sound Sticks II har också lagt av precis. Strömadaptern lyste inte så lånade en kompis adapter och testade, då lyser sub:en med blått sken igen men fortfarande inget ljud... Mindre än ett år gamla så ska försöka lämna in dem för koll.

Våra Sound Stick 1, med USB går ett tag med min min sambos iMac (Late 2007). Ljudet bara försvinner och då får man dra ut usb´n och ändra i systeminställningar till datorns ljud och sen tillbaka. Och provat alla tre USB på datorn. Så jag tänkte då att det är hennes dator det är fel på. Typ ger för dåligt med ström. Nu sitter jag med min Macbook Pro, också den från 2007 (2,2 Ghz) och det har lagt av här en gång också.
Så det är iaf inte datorerna det är fel på.

Kan det ha med Snow Leopard att göra? Någon med samma problem?

Mina har funkat felfritt i många år, även med Snow Leopard.
Men så la de plötsligt av när jag flyttade dem till ett annat rum. Vet inte om själva flytten hade något med det att göra.
Men lampan i Subben lyser inte längre. Minns inte, men skall det lysa något i nätaggregatet också?

1
Bevaka tråden