Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac med extern primär skärm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-10-16 17:16

Jag kör fn en Mac Mini med projektor som vardagsrumsdator. En liten nackdel är att det ibland är omständligt att dra igång projektorn och dra ner duken för en snabb surfning för busstider eller vad det nu kan vara. Förutom detta, även om jag egentligen inte vill erkänna det öppet, skulle jag vilja kunna köra ett spel på projektorn någon gång.

Jag vill alltså ibland ha en dator med en skärm som kan användas utan projektorn.

Jag vill ibland kunna använda projektorn som primär skärm - utan att den andra skärmen lyser i rummet.

Kan man på iMac använda en extern skärm/projektor som primär skärm och under tiden ha den inbyggda skärmen släckt? Om så, kan man köra den externa skärmen i 1280x720 upplösning? (Alltså samma möjligheter som på de flesta bärbara datorer)

Väldigt tacksam om någon har svar på de specifika frågorna

Ja och Nej. Vad jag har förstått så kan man det. Och ja man kan ganska säkert köra i 720p UT.

Ursprungligen av northernlight:

Ja och Nej. Vad jag har förstått så kan man det. Och ja man kan ganska säkert köra i 720p UT.

Vad är det som är JA och NEJ? Ja att man kan köra den externa skärmen som primär och iMac-skärmen släckt? I så fall undrar jag hur man gör, har inga problem med att få extra skärmen primär men att släcka iMac-skärmen samtidigt har jag aldrig lyckats med.

En annan grej jag har stött på är att man inte kan inaktivera den externa skärmen. Eller har jag missat nått där med. Skriver i denna tråden för även dessa saker kan vara av stort intresse för trådskaparen.

Och för mig med. Funderar på en iMac 17" eller 20". Men då jag har en mycket bra skärm redan vore det kanon att kunna köpa en 17" och sedan inte behöva använda den interna skärmen alls.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 12:46
Ursprungligen av MagnusB:

Och för mig med. Funderar på en iMac 17" eller 20". Men då jag har en mycket bra skärm redan vore det kanon att kunna köpa en 17" och sedan inte behöva använda den interna skärmen alls.

Har du sett att Apple har en produkt som de kallar för Mac mini?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-17 12:46
Ursprungligen av MagnusB:

Och för mig med. Funderar på en iMac 17" eller 20". Men då jag har en mycket bra skärm redan vore det kanon att kunna köpa en 17" och sedan inte behöva använda den interna skärmen alls.

Om du inte ska använda den interna skärmen alls, varför inte köpa en MacMini och spara en slant? Är det grafikkortet som inte duger? Jag är bara lite nyfiken

Ursprungligen av rhesus:

Om du inte ska använda den interna skärmen alls, varför inte köpa en MacMini och spara en slant? Är det grafikkortet som inte duger? Jag är bara lite nyfiken

Grafitkortet är främsta anledningen till att jag funderar som jag gör. Jag har inte spelat spel på länge men nu spelar jag lite mer igen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-10-17 17:39

Jag tackar för svaren! Det verkar som jag inte kan nå det jag vill - man kan ju inte få allt. Minin får duga ett tag till, synd att den inte har grafikacceleration att tala om bara. Å andra sidan håller den ju tyst och är vacker på den lilla plats den tar upp.
mvh
Teekay

1
Bevaka tråden