Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag mötte Lassie

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När jag åkte hem från ett uppdrag nu i fredags satt Elisabeth Tarras-Wahlberg, hovmarskalk och tidigare hovets informationschef, på planet. Inte utan att man kände en viss, je ne sais quoi, kunglig glans

En gång har jag träffat missbrukaren, och misstänkte Palme-mördaren Christer Pettersson. Vid andra flygningar har jag sett alliansens ledare, diverse småkändisar samt Ingemar Stenmark (välförtjänt berömmelse).

Så, vilka nära kändis-upplevelser har ni andra haft?

Jag har träffat Bo Sundström i Bo Kaspers Orkester plus lite andra musikkänsdiar.
Delat taxi med Olle Ljungström.

Men det bästa är ändå att jag träffat han som skrivit glassbilen ljudslingan.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-15 10:23

Umgicks ett tag med Svennis för 30 år sen (våra dåvarande flickvänner var kompisar) och senare med bl.a. svenska skådismaffian under åren jag bodde i Sthlm.

Men den just nu mest aktuella Lassie-noteringen är väl att jag jobbade med Maria Borelius för 20-25 år sen. (Högfärdsblåsa/Bitch de Luxe och ansåg sig vara en übermensch med särskilda privilegier redan då förresten. Jättebra på att sparka neråt och slicka uppåt. Iofs skvaller och kanske inte hör hit....).

Vill inte pinka på din parad som dom säger, Mattias, med den där truddelutten är ju urgammal. Vill minnas att den var med i en av de första Chaplinfilmerna med ljud...eller ? Annars är det ju en solklar höjdare!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-15 10:32

Var det inte i Helan & Halvan som den truddelutten förekom?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-15 11:31

Helan och halvan-låten är inte densamma som Glassbilens (Hemglass), Jag vet inte hur det är med den andra Glassbilen (Glassbilen). Jag hamnade förresten på en efterfest med Jan Johansen. Lite kul var det annars att sitta i ett flygsäte strax bakom Martin Dahlin efter VM -94. Piloten gratulerade honom till bronset varpå hela planet jublade, det kändes stort:D .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-15 11:53

Jag har massor, men slänger iväg den här innan jag sätter mig och jobbar.

Sommaren 95-96, är en hyfsat liten skit som inte alls kommer in på alla ställen i Stockholm. Vi drar runt i city och kommer fram till Monte Carlo, ett risigt ställe med prostituerade och massor med spel. Vi har inga problem med att komma in förbi första vakten. Hör ett oväsen bakom mig och ser ingen mindre än Nick Borgen som inte får komma in. Jag går fram till vakterna och säger: -Men känner ni inte igen honom? Det är ju Nick Borgen. Mr We are all the winners. Slutade med att han fick komma in och han bjöd mig och mitt sällskap på en hel del öl.

Jag har sett Lasse Kronérs avatar här på 99mac!

  • Medlem
  • 2006-10-15 12:31

Jag har varit på efterfest i Borgholm med bl a Lill-Babs basist!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-10-15 12:40

Och jag har sett mig själv i spegeln.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-15 13:14
Ursprungligen av Giggs:

Jag har varit på efterfest i Borgholm med bl a Lill-Babs basist!

Jag firade midsommar hemma hos Lill-Babs morsa i Järvsjö nån gång på sjuittiotalet.
Åsså träffade jag Herb Brooks i USA en gång. Han som var tränare för USA när dom spöade Sovjet i Lake Placid OS 1980 - och som tyvärr strök med i en bilolycka för några år sen....

Jag förväxlade en bild på James Dean med ett foto på mig själv en gång. Jag blir än i denna dag alldeles kallsvettig av genans när jag tänker på det. Men nu kanske jag är offtopic sattsäjja.

Känner Sven-Åke Lundbäck personligen, och har träffat och tränat med stora delar av det svenska skidlandslaget

Men störst smällor nog affärslunchen med en representant från Wallenberg-sfären i vintras.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Känner Sven-Åke Lundbäck personligen, och har träffat och tränat med stora delar av det svenska skidlandslaget

Respekt!
/Stefan, fd längdåkare

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-15 13:16

Jag har ätit middag och slaggat över hemma hos Salvador Dali i Port Lligat i Spanien.

Ursprungligen av Konrad:

Jag har ätit middag och slaggat över hemma hos Salvador Dali i Port Lligat i Spanien.

Ujh, den blir svår att slå... Var han med eller var det bara hemma hos honom?

Min morsa kuskade runt med Beatles i deras turnebuss på deras första sverige-turne. (hon var ihop med en svenska turnemanagern)

Min farbror har som liten snackat med Louis Armstrong i logen. (hans farbror bokade in jazz-spelningarna på nalen)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-15 15:52
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Ujh, den blir svår att slå... Var han med eller var det bara hemma hos honom?

Han var hemma, hans fru Gala också.

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Min morsa kuskade runt med Beatles i deras turnebuss på deras första sverige-turne. (hon var ihop med en svenska turnemanagern)

Oj, då kanske din morsa känner min moster, för hon spelade orgel/piano med The Beatles när de var i Svedala.

Morfars kusin hette Marilyn Monroe... Men det hade ju inget att göra med att jag möter Lassie.. nåja, jag kommer väl på något.

Jag växte upp några hundra meter från Per Elofsson och har suttit i hans rum och spelat "Punch-Out!!".

Återkommer om jag har något mer... Måste tänka lite.

  • Medlem
  • 2006-10-15 17:28

Jag blev bjuden på picknick av Robert Crumb och några dagar senare bjudit tillbaka med köttbullar, potatismos och lingon.

Ursprungligen av Baron:

Jag blev bjuden på picknick av Robert Crumb och några dagar senare bjudit tillbaka med köttbullar, potatismos och lingon.

Den var grym!

SJälv gick jag på bio med Jan Troell och hans dotter i min ungdoms dagar

(han har sina guldbaggar på toaletten )

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 19:26
Ursprungligen av Kellogs:

Den var grym!

SJälv gick jag på bio med Jan Troell och hans dotter i min ungdoms dagar

(han har sina guldbaggar på toaletten )

Jag har varit hemma hos Kjell Grede, han bor här i trakten. Han slänger bort sina guldbaggar i brännässlesnåren.

Icke att förglömma jag har träffat Sheriffen och vice-sheriffen från 99mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-15 19:07

På den tiden jag feströkte fick jag en cigg av Lill-Babs! Det ni

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-10-15 20:01

Bert Karlsson har installerat ringklockan hemma hos mina föräldrar.

pling-plong!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-10-15 20:06

En gång roadie till Procul Harum, eller snarare åt trivselnissehållet.

  • Medlem
  • 2006-10-15 20:08

Min svärfar är polare med Alf Robertsson.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-10-15 20:17
Ursprungligen av Giggs:

Min svärfar är polare med Alf Robertsson.

Å fa'n.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-10-15 20:22

Jag har satt upp armaturer mm i Dr. Albans studio.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-10-15 21:55

Min före detta flickväns farsa gjorde lumpen med kungen.

Edit:
Tillägg: Och jag har suttit framför "Robinson-Emma" på ett SAS-plan.

Dessutom har jag stött ihop (bokstavligt) med Mike i Mike and the mechanics.

Det måste väl ändå vara en oslagbar kombination??

  • Medlem
  • 2006-10-15 22:27

Jag har vinnaren:
Jag har ätit upp de gambas som Pontus Enhörnings vegetarianska före detta flickvän skulle äta, men som var stekta på samma järn som man hade stekt kött på, varpå hon vägrade äta.

Bevaka tråden