Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Missfärgning vid koppling mellan laptop och LCD-TV (mycket cyan)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett litet mindre problem.
Lånade hem en powerbook från jobbet för att testa koppla in den på min Hyundai Q320 LCD-TV.
Allt funkar prima och bilden ser bra ut förutom att det är för mycket cyanfärg på LCD-TV'n.
Någon som vet hur man kan lösa detta?

Jag har kopplat ihop dom med en vanlig DVI-Kabel ingen adapter eller liknande.

/manne

Det finns inställningar för färg under Bildskärmar i Systeminställningarna. Där kan du ändra profiler och även kalibrera.

Ursprungligen av Hagelin:

Det finns inställningar för färg under Bildskärmar i Systeminställningarna. Där kan du ändra profiler och även kalibrera.

Det har jag redan gjort. Men det är ändå samma fula ton över.
Den hittar profilen för min LCD-TV Q320, sen har jag valt att kalibrera o dra fram o tbx spakarna utan mycket bättre resultat.

Inga andra priljanta förslag?

Nu har jag kommit fram till att det är fel på signalerna från powerbookens DVI ut.
Har provat på flera skärmar och skärmar det har funkat på tidigare. Men använder jag en DVI-VGA-adapter så funkar allt bra. Då var det inget fel på min skärm

Vad gäller VGA är det lätt hänt att ett av stiften skadas med ovan nämnda resultat (alltså extrem missfärgning åt något håll). Vad gäller DVI vet jag inte om själva kabeln kan åstadkomma denna typ av fel.

1
Bevaka tråden