Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andra hands värdet!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-13 22:41

Vet någon här på detta forumet vad en Imac G5a 20" (isight) kan vara värd i andra hand. vore så bittert att köpa/sälja en om man nu har gett överpris

Det är bara att fråga sig själv vad man skulle ge för en begagnad när en ny 2,16 GHz Intel kostar 14.495 kr. 50% säger jag.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-13 23:39

Eller inte va? :)

Ursprungligen av TZW:

Det är bara att fråga sig själv vad man skulle ge för en begagnad när en ny 2,16 GHz Intel kostar 14.495 kr. 50% säger jag.

Känner en som sålde sin 20" core duo för några dagar sedan för 12 000kr. Många ringde!

Jag sålde för ca 5 veckor sedan en G4 mac mini med 80gb hårddisk + en 19" TFT-skärm för 7000kr. Skärmen var väl värd högst 2000kr

Mac och appleprylar har ruggigt bra andrahandsvärde.

Intelmaskinerna kommer hålla sig mycket länge. Att en g4 eller g5 är svårsåld har ju sina naturliga förklaringar, men svårsålda är de inte

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-13 23:58

Ingen aning, jag tycker alltid att begagnat är så lågt värderat, den är ju inte SÅ mycket sämre än en intelvariant o de kostar ju 14500kr nya? En del tycker ju dock att begagnat direkt bara ger halva priset.

Jag skulle vilja säga 8kkr eller så, det är ju fortfarande en finfin skärm och datorn fungerar ju säkert utmärkt, men många kanske tycker att det är för mycket? Men för 6kkr måste ju en komplett dator med en sådan skärm vara rena klippet å andra sidan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-14 00:07

No offense, men Gyaaah! Det heter andrahandsvärdet

1
Bevaka tråden